نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 16:32

نظام سلطه ام‌الفساد و مرکز تمامی تبعیض‌ها هستند

قزوین امام جمعه قزوین گفت: نظام سلطه ام‌الفساد و مرکز تمامی تبعیض‌ها هستند و سیاه‌پوستان، رنگین‌پوستان و زنان را توهین و تحقیر کرده و حقوق آنها را نادیده می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: نوروز فرارسیدن بهار و ماه رمضان ماه بهار دل‌ها است و تقارن این دو زیبایی و اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز موجب پیوند سنت‌های دینی و ملی می‌شود، افزود: نوروز و همچنین ماه رمضان برای بهاری کردن عالم هستند و باید قدر آن دو را بدانیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های نوروز و ماه رمضان امیدبخشی است ادامه داد: ماه رمضان و بهار طبیعت نشاط و امید را در انسان زنده و غم، اندوه و استرس را از انسان دور می‌کند.

وی با بیان اینکه پیامبر رحمت برای کرامت امت مبعوث شد تا همه مردم زندگی توأم با شخصیت، احترام و حرمت داشته باشند، عنوان کرد: قرآن تبیان و بیان است و هیچ‌گونه کجی و انحرافی در آن راه ندارد و پیامبر قرآن آورد تا انسان‌ها به‌سوی تقوا حرکت کنند.

آیت الله عابدینی با اشره به سالروز حمله آمریکا به عراق بیان کرد: حمله بی‌رحمانه آمریکا به مردم عراق و قتل عام ملت مظلوم عراق از اذهان جهان اسلام پاک نخواهد شد.

وی بیان کرد: از این حمله نه تنها چیزی نصیب آمریکا نشد بلکه هفت تریلیارد دلار در عراق نیز هزینه کردند و در نهایت مجبور شدند بدون هیچ رهاوردی این کشور را ترک کنند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: آمریکایی‌ها بدانند بعد از عراق نوبت ترک کشور عربستان است و کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای کل منطقه و این فضای جغرافیایی باید از وجود منحوس تروریست‌های آمریکایی و هم‌پیمانان نامیمون آنها در رژیم صهیونیستی پاک شود.

وی گفت: نظام سلطه ام‌الفساد و مرکز تمامی تبعیض‌ها هستند و سیاه‌پوستان، رنگین‌پوستان و زنان را توهین و تحقیر کرده و حقوق آنها را نادیده می‌گیرند و جلوی چشمان مردم جهان دست به کشتار جمعی و نسل‌کشی می‌زنند.

خطیب موقت نمازجمعه قزوین در پایان یادآور شد: آنها که عالم را برای خود می‌خواهند غرق در تبعیض نژادی‌اند، مبارزه با تبعیض نژادی یعنی مبارزه با آمریکا و استکبار آمریکایی و رژیم غاصب صهیونیستی و مبارزه با همه کسانی که این جرثومه‌ها را همراهی می‌کنند و این مبارزه زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت است که با ظهورش جهان را بهاری خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097804

مهمترین اخبار ایران و جهان: