نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 17:39

ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای هراز و فیروزکوه/ یک فوتی در جاده چرمشهر

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران با بیان آنکه عبور وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور هراز پرحجم و نیمه‌سنگین در جریان است، گفت: متاسفانه نیمه شب گذشته در جاده چرمشهر یک دستگاه تریلر و یک دستگاه کامیون به علت سرعت زیاد و خستگی‌ و‌ خواب‌آلودگی با هم برخورد کرده و راننده تریلر در محل فوت می‌کند.

ایرج کهریزی، فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم در شرق استان تهران، اظهار کرد: عبور وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور هراز پرحجم و نیمه‌سنگین در جریان است و در طول این مسیر گره ترافیکی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه عبور کامیون از محور هراز ممنوع است، گفت: هموطنان قبل از آغاز سفر از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاعات از وضعیت مسیرها و محورهای عبوری خود مطلع شده و سپس سفر خود را آغاز کنند و طی هر ۲ ساعت رانندگی ۲۰ دقیقه را در محل‌های مجاز توقف و پس از تجدید قوا به رانندگی ادامه دهند.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران افزود: تردد وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور فیروزکوه نیمه‌سنگین گزارش شده و عوامل پلیس راه با آماده‌باش کامل و با تمام تجهیزات و نیرو در سطح محورها حاضر بوده و نسبت به روانسازی جریان ترافیکی اقدام می‌کنند.

کهریزی با بیان اینکه شب گذشته یک دستگاه تریلر و کامیون در جاده چرمشهر با یکدیگر برخورد داشتند، تاکید کرد: متاسفانه نیمه شب گذشته در جاده چرمشهر یک دستگاه تریلر و یک دستگاه کامیون به علت سرعت زیاد و خستگی‌ و‌ خواب‌آلودگی با هم برخورد کرده و راننده تریلر در محل فوت می‌کند.

وی ابراز کرد: عبور و مرور وسایل نقلیه از مسیر جنوب به شمال محور امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم نیمه‌سنگین و پرحجم در جریان است و هم وطنان به مرور در حال عبور از این محورهای بزرگراهی هستند.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه پیش‌بینی ترافیک فوق سنگین در روزهای آینده محتمل است، تاکید کرد: به دلیل تقسیم بار ترافیکی بیشتر مسافران در پنجشنبه آخر سال بار سفر بسته و باقی مسافران نوروزی نیز طی روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه اقدام به آغاز سفر خواهند کرد.

کهریزی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راه از ۲۵ اسفند آغاز و تا پایان روز ۱۵ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، عدم ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت، سبقت و انحراف به چپ، رعایت فاصله طولی مناسب نسبت به خودروهای جلویی، استراحت کافی قبل و در حین مسافرت، صبر و شکیبایی در هنگام رانندگی و با رعایت حقوق شهروندی سفری ایمن و بدون خطر را برای خود و دیگر هم‌وطنانمان رقم بزنند.

وی اذعان کرد: با هرگونه تخلف حادثه‌ساز برخورد بدون اغماض خواهد شد و بستن کمربند ایمنی برای راننده و تمامی سرنشینان الزامی است.

پایان پیام/۶۷۰۱۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1099604

مهمترین اخبار ایران و جهان: