نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 10:53

برخی‌ها فکر می‌کنند رانندگان حرفه‌ای هستند

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بعضی از رانندگان فکر می‌کنند که دیگران بلد نیستند از سرعت استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز سرهنگ رابعه جوانبخت در خصوص رانندگی رانندگان حرفه‌ای توضیحاتی داد و گفت: برخی‌ها در روزهای بارانی فکر می‌کنند خیلی رانندگان حرفه‌ای هستند. شما آرام در حال حرکت هستید و می‌بینید یک خودرو با اعتماد به نفس و با سرعت از کنارتان در حال عبور است. او به خیال خود فکر می‌کند که راننده‌ای حرفه‌ای هست در صورتیکه ما به عنوان پلیس بگوییم که از دیدگاه ما این رفتار رفتار حرفه‌ای و رانندگی حرفه‌ای نیست.

سرهنگ جوانبخت افزود: آن راننده‌ای حرفه‌ای است که بر اساس شرایط معبر و محیط تصمیم گیری کرده و نوع رانندگی خود را مدیریت می‌کند.

وی گفت: اگر قرار است راننده‌ای در فصول مختلف سال در شرایط و معابر مختلف یک نوع سبک رانندگی داشته باشد یقیناً راننده‌ای است که نمی‌تواند در لحظه تصمیم بگیرد, او باید مدیریت رانندگی را هر لحظه و در هر شرایطی در دست بگیرد.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: اگر من شرایط راه را می دانم و راه لغزنده هست و همه دارند به آرامی و با سرعت مطمئنه حرکت می‌کنند، در آن شرایط حرفه‌ای بودن به این است که شما با دقت و ظرافت رانندگی کنید نه اینکه بخواهید مهارت سرعت خودتان را به نمایش بگذارید.

وی افزود: این نکته‌ای هست که برخی اوقات و بعضی از رانندگان فکر می‌کنند که دیگران بلد نیستند از سرعت استفاده کنند و آرام رانندگی می‌کنند و این تصور اشتباهی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1060492

مهمترین اخبار ایران و جهان: