نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 12:02

ذوق‌زدگی نوجوانان تیم ملی زورخانه‌ای ایران از دیدار با رهبر معظم انقلاب

سرمربی تیم ملی زورخانه‌ای ایران در خصوص دیدار ورزشکاران نوجوان زورخانه‌ای ایران گفت: رهبر به هرکدام از آن بچه‌ها یک انگشتر هدیه دادند و نکته جالب توجه این بود که همه آن نوجوانان و جوانان در صفحات مجازی خودشان تا چند روز عکس یادگاری که با رهبری داشتند را منتشر می‌کردند.

روح‌الله طور سوادکوهی سرمربی تیم ملی زورخانه‌ای ایران و رئیس هیات زورخانه‌ای استان مازندران در خصوص دیدارش با رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: من برای سومین بارم بود که به دیدار رهبری می‌رفتم ولی اینبار حال و هوای خیلی خاصی داشت.

وی افزود: وقتی وارد حسینیه و گود زورخانه و سردم مرشد را که دیدم خیلی دگرگون شدم.

سرمربی تیم ملی زورخانه‌ای ایران عنوان کرد: اینکه آنقدر رهبری به ورزش زورخانه‌ای اهمیت می‌دهند و نگاهش به ورزش ملی مذهبی ما، نگاه ورزش اول کشور است و اینکه فرصت زیادی را به ورزش زورخانه‌ای در حضور تمام رشته‌های ورزشی داده بسیار خوشحالم و یک شور و شوق خوبی داشت.

سوادکوهی ادامه داد: اینکه مرشد رهبر را با ضرب و زنگ وارد حسینه کرد چون ضرب و زنگ نشانه احترام و کسوتی است که ما به پیشکسوت خودمان می‌گذاریم، نشان می‌دهد که رهبر ما بزرگ و پیشکسوت ماست.

سرمربی تیم ملی زورخانه‌ای ایران اظهار کرد: نکته جالب تر اینکه، رهبر معظم انقلاب از همه ریز و درشت ورزش زورخانه‌ای اطلاع و شناخت کامل داشتند.

سوادکوهی بیان کرد: رهبری در این دیدار دستور داد که ایران قوی به ورزش قوی نیاز دارد و خواستند که از ورزش زورخانه‌ای حمایت ویژه و این ورزش به ورزش فرا ملی تبدیل شود.

وی ادامه داد: ان‌شالله که با حمایت رهبری و سردار باران‌چشمه رئیس مازندرانی فدراسیون این ورزش به سرمنزل مقصود که ثبت جهانی و حضور در بازی‌های المپیک باشد، برسد.

رئیس هیات زورخانه‌ای استان مازندران با اشاره به افزایش انگیزه ورزشکاران بیان کرد: نوجوانان و جوانانی که در حضور رهبری اجرا کردند، حتی مرشد هم از نوجوانان بود و کلا بچه‌هایی که آنجا اجرا کردند بچه‌های تیم ملی نوجوانان ما بودند.

سوادکوهی ادامه داد: بعد از اجرا هم رهبری دستور دادند که این نوجوانان به حیاط پشت حسینیه بیایند و با آنها عکس یادگاری گرفتند؛ رهبری به هرکدام از آن بچه‌ها یک انگشتر هدیه دادند و نکته جالب توجه این بود که همه آن نوجوانان و جوانان در صفحات مجازی خودشان تا چند روز عکس یادگاری که با رهبری داشتند را منتشر می‌کردند و حتی عکس پروفایل صفحات مجازی خودشان را به عکس با رهبری تغییر دادند که این از نکات مهم و جالب توجه این دیدار بود.

وی تاکید کرد: این نشان می‌دهد که مردم ما، بچه‌های ما و نسل ما رهبری را قبول دارند و دوستش دارند و خیلی تاثیر بسزایی دارد اینکه جوانان دیگر هم امیدوار هستند که یک روزی رهبر را از نزدیک ببینید و این انگیزه خیلی خوبی برای جوانان و نوجوانان بود.

پایان پیام/۸۶۰۵۹/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584848

مهمترین اخبار ایران و جهان: