نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 15:30

انهدام 20 باند سرقت سیم و کابل برق در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از انهدام 20 باند سرقت سیم و کابل برق و تجهیزات انتقال نیرو توسط کارآگاهان این پلیس خبر داد.

حسین تُرکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به دنبال خاموشی‌هایی که بر اثر سرقت سیم و کابل برق در برخی از محلات و خیابان‌ها باعث بروز مشکلاتی عدیده‌ای برای شهروندان شده بود طرح ویژه‌ مقابله با سارقان سیم و کابل برق در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح که به مدت ۷۲ ساعت اجرا شد ۲۴ نفر با رصد هوشمندانه کارآگاهان و هماهنگی با مرجع قضائی در مخفیگاه‌های خود دستگیر و با اعترافات به دست آمده از آنان ۸۲ فقره سرقت سیم و کابل برق کشف شد.

ترکیان خاطرنشان کرد: با تلاش کارآگاهان این پلیس از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ باند  سرقت سیم و کابل برق شناسایی و منهدم و مقادیر قابل توجهی سیم و کابل مسروقه  کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از رصد و شناسایی خریداران سیم و کابل مسروقه نیز خبر داد و با هشدار به کسانی که در این زمینه فعال هستند، گفت: هر کس در زمینه خرید اموال مسروقه فعال باشد در ارتکاب سرقت توسط سارقان شریک است و برابر قانون به مجازات‌های تعیین شده محکوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ویژه نظارت و کنترل بر ضایعاتی‌ها به صورت مرتب توسط کارآگاهان پلیس آگاهی اجرا می‌شود، تاکید کرد: در صورتی که اموال مسروقه به ویژه سیم و کابل‌های برق مسروقه در واحدهای آنها کشف شود این افراد به جرم خرید و فروش اموال مسروقه دستگیر و ضمن پلمب واحد مربوطه متهمان به مرجع قضائی معرفی می‌شوند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585204

مهمترین اخبار ایران و جهان: