نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 17:24

اهالی برخی مناطق خدابنده از دسترسی به آب در مضیقه هستند

نماینده مردم شهرستان خدابنده با بیان اینکه مردم برخی مناطق شهرستان خدابنده از دسترسی به اب در مضیقه هستند، اظهار داشت: دولت در زمینه رفع مشکلات مربوط به آب در کشور تلاش می‌کند که امیدواری‌های خوبی در سطح جامعه ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، البرز حسینی، نماینده مردم شهرستان خدابنده ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی انتقال آب سد تالوار به شهرستان خدابنده با بیان اینکه مردم برخی مناطق شهرستان خدابنده از دسترسی به اب در مضیقه هستند، اظهار داشت: دولت در زمینه رفع مشکلات مربوط به آب در کشور تلاش می‌کند که امیدواری‌های خوبی در سطح جامعه ایجاد می‌کند.

نماینده مردم شهرستان خدابنده بیش از ۱۰ سال است که مردم منطقه پس از آبگیری سد تالوار منتظر منتفع شدن از آن هستند، افزود: لازم است در بودجه سال آینده رقم مناسبی برای این پروژه در نظر گرفته شود.
وی گفت: استان زنجان به حق خود در اختصاص منابع آب نرسیده و پیگیری‌ها با همراهی وزارت نیرو برای جبران این نقیصه در دستور کار است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان پروژه انتقال آب سد تالوار به شهرستان خدابنده به طول ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تامین آب شرب شهرهای گرماب، زرین رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.

اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد و خط انتقال هست مخزن تعبیه شده است.

گفتنی است، سد تالوار در مجاورت مرز استان‌های کردستان، زنجان و همدان واقع شده‌ است و هدف از اجرای این طرح تأمین آب آشامیدنی در این استان‌ها، افزایش سطوح زیر کشت و تولید کشاورزی، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، اشتغال‌زایی و پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان، افزایش متوسط درآمد کشاورزان، ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش‌های مختلف اقتصادی و جلوگیری از سیل و مهار طغیان رودخانه تالوار است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535348

مهمترین اخبار ایران و جهان: