نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 14:27

لزوم افزایش کشت دیم گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری

مشاور وزیر و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است برای مثال باید برنامه افزایش کشت دیم گیاهان دارویی در این استان پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهراد پاکار صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است همچنین نقش بسزایی در تولید کشور ایفا می‌کند و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید بخش کشاورزی به این استان تعلق دارد.

مشاور وزیر و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وجود بیش از ۸۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: این استان در بخش کشاورزی به ویژه در حوزه تولید خوراک آبزیان، قارچ خوراکی، گوشت قرمز، بادام، گردو و ... نسبت به سایر استان‌های کشور پیشتاز است.

وی افزود: افزایش بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است برای مثال باید برنامه افزایش کشت دیم گیاهان دارویی در این استان پیگیری شود.

پاکار عنوان کرد: طرح‌های نیمه‌تمامی در توسعه باغات اراضی شیب‌دار چهارمحال و بختیاری وجود دارد که لازم است با همت مسئولان اداره‌کل جهادکشاورزی استان به اتمام برسد و همچنین توسعه شهرک‌های کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که ظرفیت این موضوع در این استان وجود دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536092

مهمترین اخبار ایران و جهان: