نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 14:37

ذخیره بیش از ۵۰ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: درحال حاضر بیش از ۵۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان وجود دارد و همچنین برنامه حمل 8 هزار تن گندم از بنادر کشور وجود دارد که این میزان نیز به گندم ذخیره شده افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد نعمت‌الله تقی‌زاده امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن گندم مازاد کشاورزان در استان خریداری تضمینی شد همچنین در سال ۱۴۰۱ نیز ۲۷ هزار و ۶۰۰ تن گندم خریداری شد و در سال جاری این رقم به مرز ۴۷ هزار و ۴۰۰ تن رسید.

مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۴ هزار تن گندم و در سال ۱۴۰۱ حدود ۸ هزار تن گندم توسط سیلو ملکی شهید استکی این اداره‌کل خریداری شد اما این میزان در سال جاری بیش از ۱۵ هزار تن بود و این یعنی نسبت به دو سال گذشته ۲۷۰ درصد رشد خرید داشتیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ همچنین یک هزار و ۶۰۰ تن گندم توسط تعاون روستایی خریداری شد که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۸ هزار تن رسید اما در سال جاری بالغ‌بر ۲۱ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد.

تقی‌زاده با بیان اینکه ۸ مرکز خرید گندم در سال ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری فعالیت داشتند، عنوان کرد: تعداد این مراکز در سال ۱۴۰۱ به ۱۴ مرکز رسید و در سال جاری نیز ۱۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در استان فعال بود.

وی اضافه کرد: درحال حاضر بیش از ۵۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان وجود دارد و همچنین برنامه حمل ۸ هزار تن گندم از بنادر کشور وجود دارد که این میزان نیز به گندم ذخیره شده افزوده می‌شود.

مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پایان مهرماه سال گذشته موجودی گندم استان ۲۲ هزار تن بود، تصریح کرد: بنابراین موجودی استراتژیک چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت سایر کالاهای اساسی مانند برنج و شکر نیز در چهارمحال و بختیاری مطلوب است و در حال حاضر بالغ‌بر یک هزار و ۲۰۰ تن برنج و ۴ هزار و ۲۰۰ تن شکر در استان ذخیره‌سازی شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536104

مهمترین اخبار ایران و جهان: