نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 23:07

نروژ: اسرائیل به بهانه جنگ با حماس 10هزار نفر را در غزه کشته است

وزیر خارجه نروژ روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت اسرائیل اعلام کرده که حملاتش برای جنگ با حماس است اما چیزی که شاهد آن هستیم کشته شدن 10 هزار نفر در غزه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسپن بارث ایده» وزیر امور خارجه نروژ روز سه‌شنبه گفت آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در سطح بشردوستانه وحشتناک و ترسناک است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، ادامه داد: «اگر به آنچه بر سر مردم غزه روی می‌دهد اهمیت ندهیم، انسان‌های خوبی نیستیم».

وزیر خارجه نروژ اضافه کرد: «اسرائیل گفته حملاتش برای جنگ با حماس بوده اما چیزی که شاهد آن بودیم کشته شدن 10 هزار نفر است».

بارث ایده گفت: «با سازمان ملل و سران کشورها درباره تحولات در غزه در حال رایزنی هستیم».

وی تاکید کرد: «چاره‌ای نداریم جز آنکه درباره یک راه حل مسالمت‌آمیز در خاورمیانه بیندیشیم چون درگیری‌ها یک روزی به پایان خواهند رسید و هیچ جایگزینی برای راه حل دو دولتی وجود ندارد».

جنایت صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان نوار غزه در حالی ادامه می‌یابد که رسانه‌های فلسطینی خبر دادند از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر شهید و مفقود شده‌اند.

در جریان حملات رژیم صهیونیستی، چهار هزار و ۲۳۷ کودک به شهادت رسیده‌اند. صهیونیستها همچنین هزار و ۷۱ کشتار علیه مردم غزه انجام داده‌اند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز گذشته (دوشنبه) خبر داد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

آمریکا و غرب، همسو با جنایات رژیم صهیونیستی، همچنان در پی ادامه جنگ نابرابر علیه مردم غزه هستند؛ هر چند برخی از مسئولان و نهادهای غربی، در ادامه ژستهای انسان‌دوستانه خود، مدعی هستند که برای آتش‌بس در غزه تلاش می‌کنند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565004

مهمترین اخبار ایران و جهان: