نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 10:38

تأمین بیش از ۲۲ هزار تن کود اوره برای کشاورزان ایلامی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۲۲ هزار و ۹۰ تن کود اوره در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

سیامک بیگی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام، صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: کود اوره مورد نیاز کشاورزان استان ایلام از ۳ مبداء پتروشیمی پردیس، پتروشیمی رازی و مسجد سلیمان تامین می شود.

 وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۲۲ هزار و ۹٠ تن و ۷۲۴ کیلوگرم کود اوره از این ۳ مبداء تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در استان ایلام با اشاره به اجرای طرح‌های خدماتی و حمایتی ادامه داد: تا ۵ آذر ماه بیش از ۲۹ هزار و ۸۳۲ تن کود شیمیایی در سطح شهرستان‌های استان توزیع شده است.

بیگی خاطرنشان کرد: از این میزان کود، بیش از ۲ هزار و ۵۲۶ تن در شهرستان آبدانان، ۸۲۵ تن در شهرستان ایوان، ۳ هزار و ۵۲۵ تن در شهرستان چرداول، ۲ هزار و ۳۴۳ تن در شهرستان دره شهر و ۱۴ هزار و ۲۲۳ تن در شهرستان دهلران  توزیع شده است.

این مقام مسئول با اشاره به نبود مشکل در تأمین و توزیع کود در استان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۱ درصد کل سهمیه ابلاغی به استان تحویل کارگزاران داده شده است.

وی گفت: قیمت کودهای یارانه‌ای هیچ تغییری نکرده است و همانند قیمت سال گذشته در حال انجام است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: کودهای پایه برای کشت پاییزه باید به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار داده شود.

وی گفت: کشاورزان برای تهیه کود باید به سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و با توجه به سطوح اراضی کشاورزی و الگوی کشت که در اختیار آن‌هاست حواله تحویل کود صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، انواع کود شیمیایی از طریق ۶۶ کارگزاری فعال اتحادیه تعاون روستایی، تعاونی تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان استان ایلام توزیع می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588204

مهمترین اخبار ایران و جهان: