نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 11:19

پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سنگال بزودی در داکار برگزار می‌شود

وزیر خارجه سنگال در دیدار علی باقری ضمن ابراز رضایت از روند همکاری‌های اقتصادی ۲ کشور گفت که پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سنگال بزودی در داکار برگزار می‌شود.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در ادامه سفر خود به داکار،  با ماجور فال وزیر امور خارجه سنگال دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزارت امور خارجه در این دیدار با اشاره به برگزاری نهمین نشست مجمع صلح و امنیت در آفریقا، تصریح کرد: هوشمندی ملت‌ها و هوشیاری دولت‌های آفریقایی اجازه نخواهد داد تا غربی‌های استعمارگر با پوشش توسعه به غارت خود از آفریقا ادامه دهند.

باقری با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در پایداری امنیت درون زای منطقه‌ای تصریح کرد: ریشه اصلی ناامنی‌ها در مناطق مختلف آفریقا و سرچشمه تولید و ترویج تروریسم در آفریقا به غربی‌های استعمارگر برمی‌گردد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تأکید بر راهبرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه تعامل حداکثری با کشورهای آفریقایی اظهار داشت: ایران شریک قابل اتکای کشورهای آفریقایی برای برقراری امنیت پایدار و توسعه پیوسته است. 

باقری با اشاره به همکاری‌های ایران و سنگال در عرصه بین‌المللی تصریح کرد: مسؤولیت سنگال در سازمان ملل به‌ عنوان رئیس کمیته دائمی حمایت از احقاق حقوق مشروع فلسطین، بستر مناسبی برای بسیج ظرفیت‌های کشورهای مستقل از جمله کشورهای اسلامی برای استیفای حقوق مردم فلسطین است.

وزیر امور خارجه سنگال نیز ضمن تشکر از حضور معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در این نشست، گفت: دو کشور همواره دارای روابط مناسبی بوده‌اند. 

وی با ابراز رضایت از روند همکاری‌های اقتصادی فیمابین اظهار داشت: براساس تقویم همکاری‌های دوجانبه بزودی پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در داکار برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه سنگال با اشاره به ریاست این کشور بر کمیته استیفای حقوق فلسطین در سازمان ملل گفت: مواضع سنگال با ایران در موضوع فلسطین مشترک است و ما خواستار قطع فوری این جنایات اسرائیل در غزه هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589304

مهمترین اخبار ایران و جهان: