نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 16:10

فرودگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگا‌ه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه، فرودگاه جدید احداث نمی‌شود، گفت: واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی نیز از دیگر محورهای برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد حسین آجیلیان امروز در حاشیه تودیع و معارفه مدیر فرودگاه شهدای خرم‌‌آباد در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌ها میزان سفرهای هوایی از ۳ درصد به ۵ درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: در حالی که استقبال مردم از سفرهای هوایی افزایش پیدا کرده است، اما با توجه به تحریم‌ها، تعداد ناوگان‌های موجود با تعداد مسافر همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه حریم‌ها در حوزه ناوگان جدی است، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های زیادی که برای ساخت هواپیمای مسافری انجام گرفته اما تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به اینکه فرودگاه‌های کشور برای برقراری پرواز با مشکلی مواجه نیستند، گفت: ۹ فرودگاه کشور بین المللی، ۲۳ فرودگاه مرز هوایی و مابقی محلی هستند.

آجیلیان بیان کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه، فرودگاه جدید احداث نمی‌شود، واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی نیز از دیگر محورهای برنامه هفتم توسعه است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587548

مهمترین اخبار ایران و جهان: