نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 23:15

273 واحد صنعتی گلستان اخطار تخلیه فاضلاب دریافت کردند

مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: 273 واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی و کشتارگاه ها و سنگ شکن ها و غیره در گلستان اخطار تخلیه فاضلاب در حریم و بستر رودخانه دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، مسعود عنایت عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در راستای حفاظت کیفی منابع آب تعداد 273 مورد صدور اخطاریه به تخلفات تخلیه فاضلاب واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی و کشتارگاه ها و سنگ شکن ها، تخلیه فضولات دامی، نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خانگی به حریم و بستر رودخانه‌های استان طی هفت ماه ابتدای سال، به مالکان امر صادر شده است.

مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: فاضلاب‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی از مهم‌ترین منابع آلوده کننده محیط زیست و کیفیت منابع آب است و بار آلودگی زیادی را به همراه دارد.

وی عنوان کرد: فاضلاب تاثیر سوء در کیفیت آب رودخانه دارد و باعث خسارت و پیامدهای ناگوار به رودخانه می شود لذا در همین راستا بازدید دوره ای از منابع آلاینده با مشخص کردن نام واحدهای آلاینده و نوع واحدهای آلوده کننده منابع آب و با تهیه گزارش کارشناسی انجام شد.

عنایت گفت: برای مالکان واحدهای آلاینده اخطار و رونوشت آن برای دستگاه‌های اجرایی و نظارتی (محاکم قضایی، اداره محیط زیست، اداره بهداشت و غیره) ارسال می شود.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585648

مهمترین اخبار ایران و جهان: