نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 11:12

فرش‌ها در دومین جشنواره فرش فاخر شناسنامه‌دار می‌شوند

معاون مرکز ملی فرش ایران گفت: از سال گذشته پیشنهاد شناسنامه دار کردن قالی‌هایی که در نمایشگاه به نمایش در می‌آید، داده شد و یکی از بهترین کارگزاری‌های صدور شناسنامه در استان اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، یاسر حنیفی، معاون مرکز ملی فرش ایران صبح امروز در نشست خبری دومین جشنواره قالی فاخر ایران اظهار کرد: سابقه جشنواره فرش فاخر به جشنواره بخش برتر که توسط مرکز ملی ایران در نمایشگاه تهران با هدف معرفی آثار برگزیده و برتر برگزار می‌شد، می‌رسد.

وی با بیان اینکه پایه‌گذاری برای برگزاری یک جشنواره در سطح قالی ایران و افتخار قرار بگیرد،  افزود: سال گذشته در خصوص توسعه برنامه‌های ملی در سراسر کشور پیشنهاد شد، برنامه فرش برتر با رویکرد جدید و خاص تری تحت عنوان «قالی فاخر» به استان اصفهان واگذار شود و بهترین انتخاب در اصفهان، همکاری سازمان صمت با اتاق بازرگانی که در تفاهم نامه‌ای شکل گرفت بود.

حنیفی با اشاره به ساختار خوب این جشنواره، ادامه داد: شورای سیاست گذاری برای این جشنواره پیش‌بینی شده که با ریاست مرکزی فرش و ستاد راهبری فرش دستباف شکل می‌گیرد و سیاست‌های کلی جشنواره را تعیین می‌کند.

معاون مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: ستاد اجرایی جشنواره نیز در استان اصفهان قرار دارد و ترکیب آن موضوع یک اجرای ملی را شکل می‌دهد، همچنین دبیرخانه دائمی این جشنواره در اتاق بازرگانی مستقر است.

وی افزود: اجرای خوب سال گذشته این جشنواره نشان دهنده ساختار خوب است و پیگیری‌های دومین جشنواره بلافاصله بعد از اختتامیه جشنواره اول شروع شد.

حنیفی با اشاره  به اجرایی شدن و فعالیت کارگزاری‌های فرش و صدور شناسنامه فرش در کشور، اضافه کرد: از سال گذشته پیشنهاد شناسنامه دار کردن قالی‌هایی که در نمایشگاه به نمایش در می‌آید، داده شد و یکی از بهترین کارگزاری‌های صدور شناسنامه در استان اصفهان است و  شناسنامه‌دار کردن فرش دستباف به گسترش فرهنگ، تایید اصالت و بازگشت فرش ایرانی به جایگاه خودش کمک می‌کند.

معاون مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: اقتصاد فرش در حال حرکت و فعال است، اما تحولات ارزی و تحریم‌ها، صادرات را آزار می‌دهد.

پایان پیام/۳۸۱۳/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585904

مهمترین اخبار ایران و جهان: