نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 13:41

دستور وزیر بهداشت برای طرح توسعه بیمارستان پنج آذر گرگان

وزارت بهداشت با تخصیص اعتبار 20 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات برای درمان بیماران سرطانی استان گلستان موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان با وزیر بهداشت در خصوص پروژه‌های زیرساختی حوزه سلامت در استان گلستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این جلسه مشکلات زیرساختی استان به ویژه مشکلات مربوط به بیمارستان پنج آذر گرگان، تکمیل بیمارستان آیت‌الله طاهری، بیمارستان طالقانی، بیمارستان گالیکش و بیمارستان گنبدکاووس مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین موضوع دریافت ۱۵ دستگاه آمبولانس برای ناوگان امدادی بیمارستان‌های استان، اختصاص دانشکده داروسازی، تجهیز مراکز غربالگری و درمان‌های نازایی و همچنین تجهیزات لازم برای بیماران سرطانی نیز از سوی استاندار گلستان مطرح و مورد بررسی در این جلسه قرار گرفت.

به گفته استاندار گلستان در دو سال گذشته ۴۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه عمرانی و تجهیزات در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گلستان وارد استان شده و موضوع مشکلات بیمارستان‌ها جزء مسائل اساسی در حوزه بهداشت و درمان استان گلستان است.

با مذاکرات انجام شده، در این جلسه و پیگیری‌های استاندار گلستان موافقت اعتبار تا سقف ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل تجهیزات بیماران سرطانی استان گلستان اخذ شد.

همچنین دستور تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی استان گلستان تا سقف ۱۰ میلیارد تومان صادر شد.

تامین اعتبار لازم با تهیه طرح و اجرای فوری طرح توسعه بیمارستان پنج آذر گرگان با توجه به اتفاق اخیر از دیگر دستورات وزیر بهداشت در این دیدار بود.

همچنین در خصوص بیمارستان آیت‌الله طالقانی گرگان با دستور وزیر بهداشت و تاکید معاونت توسعه وزارت بهداشت مقرر شد تامین اعتبار لازم در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری با سرعت انجام شود.

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، روزهای گذشته سقف ساختمان قدیمی بیمارستان پنج آذر گرگان پس از بارش‌های شدید باران فرو ریخت که این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

تمامی بیماران آن ساختمان نیز برای پیگیری امورات درمانی به بیمارستان ارتش منتقل شدند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540948

مهمترین اخبار ایران و جهان: