نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 12:46

رئیس‌جمهور پایان هفته به کردستان می‌رود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پایان هفته جاری مهمان مردم استان کردستان خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در مورد مقصد بعدی سفر استانی رئیس جمهور گفت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پایان هفته جاری مهمان مردم استان کردستان خواهد بود.

وی افزود: از مصوبات سفر دور اول رئیس‌جمهور به استان‌کردستان حدود ۶ هزار میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته که بر همین اساس نیز عمده تصمیمات و تعهدات در دور اول سفر به استان‌کردستان عملیاتی‌واجرایی شده‌است.

منصوری تصریح کرد: آغاز بهره‌برداری از فرودگاه سقز، بازگشایی گذرگاه مرزی سیف‌، افتتاح کلان پروژه راه‌آهن سنندج - همدان و بهره‌برداری از ۱۴ پروژه ملی، عمرانی، صنعتی، کشاورزی، آبرسانی و ورزشی که نویدبخش تحولی بزرگ در استان به ویژه در حوزه اقتصادی است از برنامه‌های ریاست محترم جمهور دراین سفر خواهدبود.

فرودگاه سقز در دولت دوازدهم به صورت ناقص افتتاح شده بود که با پیگیری و دستور ویژه رئیس جمهور محترم این پروژه تکمیل و بهره برداری آغاز می‌شود. پروژه سدچراغ ویس با دستور رئیس جمهور وپیگیری‌های وزارت نیرو، هم سد، هم تصفیه‌خانه و هم خطوط انتقال برای شهر سقز آماده بهره‌برداری است.همچنین در این سفر ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556404

مهمترین اخبار ایران و جهان: