نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 11:59

جنجال پارتی بازی رئیس‌جمهور آمریکا برای پسرش

افکار عمومی آمریکا بر این باور است که جو بایدن در جریان فعالیت‌های تجاری پسرش، به صورت غیرقانونی و غیراخلاقی رفتار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر مردم این کشور معتقدند «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در نحوه برخورد و مدیریت معاملات تجاری هانتر بایدن، به صورت غیراخلاقی و غیرقانونی عمل کرده است.

به گزارش «فاکس نیوز» تنها ۳۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقدند که بایدن در مورد معاملات تجاری پسرش «هیچ اقدام اشتباهی انجام نداده است» در حالی که ۶۸ درصد دیگر بر این باورند که رئیس جمهور در این زمینه کاملا غیرقانونی رفتار کرده است.

طبق نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی آسوشیتد پرس و موسسه تحقیقاتی نورک در دانشگاه شیکاگو، به تفکیک حزب نیز، 40 درصد از دموکرات‌ها اقدامات بایدن در مورد فعالیت‌های تجاری پسرش را مورد انتقاد قرار داده‌اند و 58 درصد دیگر عنوان کرده‌اند او هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.

از میان افرادی که بایدن را مقصر دانسته و با اقدامات وی در برابر فعالیت‌های هانتر بایدن مخالف هستند، ۸ درصد عنوان کرده‌اند، فعالیت‌های رئیس‌جمهور در برابر اقدامات تجاری پسرش غیرقانونی بوده در حالی که ۳۲ درصد گفته‌اند او کاملا غیراخلاقی رفتار کرده است.

مخالفت‌ها با بایدن از سوی جمهوری‌خواهان بسیار بیشتر بوده است طوری که ۹۶ درصد از آنها معتقدند، بایدن کار اشتباهی انجام داده است در حالی که ۶۵ درصد دیگر پاسخ داده‌اند،کار بایدن غیرقانونی بوده است و ۳۵ درصد مابقی معتقدند کارهای وی در قبال همراهی با هانتر بایدن غیراخلاقی بوده است.

نتایج حاصل از این نظر‌سنجی از آنجایی اهمیت دارد که جمهوری‌خواهان در تلاش برای استیضاح بایدن بوده و تحقیقات گسترده‌ای را در مورد نحوه عملکرد وی در ماجرای معاملات تجاری هانتر بایدن آغاز کرده‌اند.  اگرچه حتی نیمی از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که اقدام جمهوری‌خواهان جهت استیضاح رئیس جمهور را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنند.

تنها یک سوم، حدود ۳۳ درصد هم گفته‌اند که تحقیقات مربوط به استیضاح بایدن را تایید و از آن حمایت می‌کنند و ۳۹ درصد دیگر به شدت با این موضوع مخالف کرده‌اند. در این میان ۲۶ درصد دیگر شرکت کنندگان نیز مخالفت و یا موافقت خود با استیضاح رئیس جمهور آمریکا را اعلام نکرد‌ه اند.

طبق نتایج این نظرسنجی، درصد موافقت با استیضاح رئیس جمهور در بین دموکرات‌ها بسیار متفاوت از جمهوری‌خواهان است، به این ترتیب که تنها ۷ درصد از دموکرات‌ها موافق استیضاح رئیس جمهور بوده‌اند و ۷۳ درصد دیگر مخالف این اقدام و انجام تحقیقات مربوط به آن هستند.

در جریان این نظر سنجی، در مورد این موضوع که مردم آمریکا کدام حزب را برای ریشه کن کردن فساد دولتی مناسب‌تر می‌بینند نیز از شرکت‌کنندگان سوال پرسیده شده است. نتایج به دست آمده از این قرار بوده است: ۱۹ درصد از مردم آمریکا ترجیحشان برای ریشه کن کردن فساد دولتی، حزب جمهوری‌خواه است، حال آنکه این رقم برای دموکرات‌ها ۲۸ درصد بوده است.

علاوه بر این، ۱۴ درصد دیگر عنوان کرده‌اند هر دو حزب برای ریشه کن کردن فساد به یک اندازه قابل اعتماد هستند، حال آنکه ۳۸ درصد مابقی بر این باورند که به هیچ یک از طرفین نباید اعتماد کرد.

این نظر سنجی در تاریخ ۵ تا ۹ اکتبر انجام گرفت و در آن از ۱هزار و ۱۶۳ نفر آمریکایی سوال پرسیده شد. کاخ سفید به درخواست فاکس نیوز برای اظهار نظر در مورد این نظر سنجی هیچ پاسخی نداده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538504

مهمترین اخبار ایران و جهان: