نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 15:54

حضور تئاتر خیابانی در جشنواره تئاتر بعد از ۱۵ سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان از ۱۵ تا ۱۹ آبان در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی تمنایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان اظهار کرد: جشنواره امسال در دو بخش اجرای صحنه و خیابانی در شهر اصفهان برگزار می‌شود، که در بخش خیابانی ۱۰۰ گروه فعال اعلام حضور کرده‌اند.

وی با اشاره بهحضور فعال بانوان در این عرصه گفت: ۵۹ اثر متقاضی در جشنواره امسال داریم، که ۱۱ نفر از کارگردانان این آثار از بانوان هستند.

تمنایی اشاره کرد: ۲۴ اثر از شهر اصفهان و بقیه آثار از سایر شهرهای استان هستند و خمینی‌شهر با ۱۱ اثر بیشترین آثار را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: شاهین‌شهر، فلاورجان و فولادشهر هر کدام با چهار اثر، مبارکه با سه اثر، آران و بیدگل و نجف آباد‌ هرکدام با دو اثر، سمیرم، نائین و اردستان هر کدام با یک اثر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی گفت: با حضور هیأت بازبینی از ۵۹ اثر ارسالی ۲۰ اثر برگزیده شد که ۱۰ اثر از شهر اصفهان و ۱۰ اثر از شهرستان‌هااست.

تمنایی تأکید کرد: ۱۸ اثر بعدازظهرها در گذر چهارباغ اجرا و داوری خواهد شد، دو اثر در حوزه دفاع مقدس و غزه در گلستان شهدای اصفهان در کنارقطعه شهدای مدافع حرم و امنیت اجرا و داوری خواهد شد.

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان از ۱۵ تا ۱۹ آبان امسال برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557892

مهمترین اخبار ایران و جهان: