نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 15:50

کنعانی: عملیات طوفان الاقصی ریشه‌ای ۷۵ ساله دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه عملیات ۷ اکتبر ریشه‌ای ۷۵ ساله دارد، ‏متهم کردن جنبش حماس به آغاز جنگ جاری در ‎غزه و تروریستی توصیف کردن حمله ۷ اکتبر را شعاری انحرافی از سوی رژیم صهیونیستی و حامیان شناخته شده آن خواند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، امروز (شنبه) ۲۰ آبان ماه ۳۶ روز از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان و تشدید محاصره این منطقه می‌گذرد. جنایاتی که در واکنش و به بهانه عملیات طوفان الاقصی از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفت و همچنان نیز ادامه دارد.

براساس آخرین آمار در پی حملات رژیم صهیونیستی در غزه ۱۱ هزار و ۷۸ نفر شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ هم مجروح شده‌اند. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

عملیات طوفان الاقصی روز شنبه ۱۵ مهر ماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) از سوی حماس در سرزمین‌های اشغالی انجام شد و پس از آن سایر گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با حماس همراه شدند.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۰ آبان ماه در شبکه اجتماعی ایکس به زبان‌های، فارسی، انگلیسی و عربی نوشت: ‏متهم کردن جنبش حماس به آغاز جنگ جاری در ‎غزه و تروریستی توصیف کردن حمله ۷ اکتبر، یک شعار انحرافی از سوی رژیم صهیونیستی و حامیان شناخته شده آن است.

وی با بیان اینکه عملیات ۷ اکتبر ریشه‌ای ۷۵ ساله دارد، خاطرنشان کرد: جنگ جاری صهیونیست‌ها علیه غزه نیز تکرار وسیع‌تر و فجیع‌تر جنایاتی است که رژیم غاصب طی ۷۵ سال گذشته به طور مستمر علیه ملت مظلوم ‎فلسطین مرتکب شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد:  افکار عمومی جهان، فریب تبلیغات دروغین رژیم صهیونیستی در توجیه نسل‌کشی جاری در غزه را نخواهد خورد.

کنعانی روز گذشته نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نوشته بود: این لکه ننگ هیچگاه از پیشانی آمریکا پاک نخواهد شد که در سایه حمایت تمام عیار دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی آسوده خاطر در حال قتل عام و نسل‌کشی فلسطینی‌هاست!

وی با طرح این سؤال که ‏آیا جهان منتظر شورای امنیت سازمان ملل است؟! افزود: این شورا در سایه حق وتوی آمریکا و حمایت انگلیس و فرانسه از رژیم شرور صهیونیستی، اراده‌ای برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی و پایان نسل‌کشی فلسطینی‌ها ندارد! ‏غزه آزمونی است تا بشریت وجدان خود را بیازماید! هیچ وجدان زنده‌ و بیداری با دیدن تصاویر قتل عام فلسطینی‌ها در ⁧غزه⁩، محاصره کامل بیش از ۲ میلیون انسان، بمباران بیمارستان‌ها و کشتار بیماران و محاصره بیمارستان کودکان سکوت نخواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: رژیم صهیونیستی بیمارستان کودکان «النصر» در غزه را مورد حمله قرار داد. کودکان فلسطینی از اولین روزهای ولادت، الفبای صبر، شجاعت، مقاومت و شهادت برای آرمان آزادی فلسطین را در مکتب مادران و پدران و برادران و خواهران خود مشق می‌کنند و این همان کابوس همیشگی صهیونیست‌ها بوده است.

وی افزود: صهیونیست‌ها به خیال باطل خود گمان می‌کنند که اگر همه کودکان غزه را سلاحی کنند، مبارزان و مجاهدان فردای فلسطین را امروز در گهواره‌هایشان از میدان برداشته‌اند، در حالی که به اذن الهی، دوباره مادری کودک خود را به آب می‌سپارد تا در فردایی نزدیک، حکومت بی بنیاد فرعونیان صهونیست را نابود کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568248

مهمترین اخبار ایران و جهان: