نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 19:38

راهکارهای جبران کمبود معلم در خراسان‌جنوبی پیگیری می‌شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: راهکارهای جبران کمبود معلم در استان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی امروز در ششمین شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: از هم اکنون افزایش سهمیه خرید خدمات آموزشی و سهمیه استخدامی ماده ۲۸ برای جبران کمبود معلم استان در سال تحصیلی آینده پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی استان در مقایسه با میانگین کشوری یک مترمربع بیشتر است اما متاسفانه در بیرجند این سرانه یک مترمربع کمتر است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید نگاه ما نسبت به آموزش و پرورش مساعدتی و کمکی باشد تا کمبود فضای آموزشی را با تصمیمات خوب شورای آموزش و پرورش استان جبران کنیم.

قناعت در ادامه با اشاره به کمبود معلم در استان تأکید کرد: نوع نگاه به آموزش و پرورش در سالیان گذشته، اکنون خود را نشان داده لذا باید بسته جامعی از میزان نیاز استان به پذیرش دانشجو معلم در دوره‌های مختلف آماده شود و جهت پیگیری به تهران انعکاس دهیم.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی در خصوص معافیت خیرین مدرسه‌ ساز از پرداخت هزینه‌ پروانه ساختمانی، عنوان کرد: کار ساخت و ساز هیچ پروژه‌ آموزشی نباید به خاطر هزینه‌های پروانه ساختمانی تعطیل و متوقف شود و آموزش و پرورش باید پروژه‌ها را به ویژه در مرکز استان با قوت ادامه دهد.

به گفته وی قناعت در همین راستا و برای بررسی شرایط حقوقی و فنی برای معافیت خیرین مدرسه‌ ساز از پرداخت هزینه‌ پروانه ساختمانی، جلسه‌ای با محوریت معاونت امور عمرانی استاندار، مسئولان حقوقی آموزش و پرورش و شهرداری برگزار خواهد شد و تصمیم نهایی آنها فصل الخطاب برای شهرداری و اداره کل نوسازی مدارس است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568492

مهمترین اخبار ایران و جهان: