نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 17:41

تأکید ترکمنستان بر تعمیق و توسعه همکاری‌ها با برنامه محیط زیست ملل متحد

رئیس جمهور ترکمنستان بر آمادگی همه جانبه این کشور برای تقویت بیشتر همکاری‌ها با برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان در حاشیه نشست جهانی آب‌وهوا در «دوبی» با «اینگر اندرسن» معاون دبیرکل و مدیر اجرایی برنامه محیط زیست ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان طی این دیدار گفت: «عشق آباد» قصد دارد همکاری‌های سازنده خود را با سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای شریک در چارچوب پروژه‌ها و برنامه‌های موجود مرتبط با اجرای شرایط تعهد جهانی متان و همچنین سایر مسائل ضروری زیست محیطی توسعه دهد.

بردی‌محمداف با تمرکز بر تغییرات اقلیمی، از تصویب ویرایش جدید استراتژی ملی تغییر اقلیم خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا، ایجاد مرکز منطقه‌ای فناوری‌های اقلیمی برای کشورهای آسیای مرکزی که مقر آن در عشق آباد باشد، پیشنهاد شد.

اندرسن به نوبه خود فعالیت ترکمنستان در حوزه محیط زیست را مثبت ارزیابی و به طور جداگانه به ابتکارات سازنده و سهم آن در اجرای وظایف اولویت‌دار جهانی اشاره کرد.

طرفین همچنین در مورد موضوعات دریای آرال، مشارکت در پلت‌فرم کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه و تسریع همکاری با برنامه محیط زیست ملل متحد در پروژه‌های سازگاری با تغییرات اقلیمی در منطقه خزر بحث و تبادل نظر کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591448

مهمترین اخبار ایران و جهان: