نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 21:41

حماس: بدون پایان جنگ، هیچ مذاکره‌ای برای تبادل اسرا در کار نیست

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به عدم مذاکره با تل‌آویو بر سر تمدید آتش‌بس، تأکید کرد که باید جنگ متوقف شود تا تبادل اسرا مجددا آغاز شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که هم اکنون، بر سر آتش‌بس، هیچ مذاکره‌ای با رژیم صهیونیستی در جریان نیست.

العاروری به شبکه خبری الجزیره گفت: تا زمان پایان حملات و آتش‌بس کامل، هیچ تبادل اسیری در کار نیست. اسرائیل اصرار دارد که هنوز زنان و کودکان [اسرائیلی نزد حماس] هستند، ولی ما گفتیم که تمامی زنان و کودکان را تحویل دادیم».

از صبح روز گذشته جمعه اول دسامبر ارتش اسرائیل پس از آتش بسی که حدود یک هفته به طول انجامید و طی آن تبادل اسرا بین رژیم تل‌آویو و مقاومت فلسطینی صورت گرفت، تجاوزات خود علیه غزه را از سر گرفت.

یک منبع سیاسی اسرائیلی ادعا کرد «تل‌آویو برای آتش‌بس‌های بیشتر آماده است و درباره زندانیان پای مذاکرات می‌نشیند؛ توپ هم‌اکنون در زمین حماس است».

با وجود ادعای این منبع، منابع اسرائیلی خبر دادند که هیأت موساد که برای مذاکرات تبادل اسرا در قطر حضور داشته است، این کشور را ترک کرده و به فلسطین اشغالی بازگشته است.

العاروری با اشاره به اینکه تمامی اسرای در بند حماس، سرباز و مردانی هستند که در ارتش صهیونیستی خدمت خود را گذرانده‌اند، تصریح کرد: ما آماده تبادل جنازه‌های اسرائیلیها با پیکرهای شهدای خود هستیم، ولی برای اینکه جنازه‌های اسرائیلی را خارج کنیم، نیازمند زمان هستیم».

این مقام حماس همچنین گفت: اسرائیل تصمیم دارد که تبادل اسرا را با معیارهای جدید از سر نگیرد. موضع رسمی ما نیز این است که پیش از پایان جنگ، هیچ تبادل اسرایی در کار نیست.

وی در پایان تأکید کرد: همه خواهند دید که اسرائیل نمی‌تواند اسرای فعلی خود را آزاد کند جز در مقابل آزادی همه اسرای ما که در زندانهای دشمن اسرائیلی هستند

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591692