نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 11:51

صنایع‌دستی هورامان، زمینه‌‌ساز رشد گردشگری در کردستان است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان معرفی و عرضه صنایع ‌دستی هورامان را زمینه‌‌ساز رشد گردشگری در استان عنوان کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس از سروآباد، منصور مهرزاد صبح امروز در نشست با فرماندار شهرستان سروآباد، شهردار، اعضای شورای شهر و بخشدار هورامان تخت و جمعی از رؤسای ادارات استان، اظهار کرد: ‌ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان باعث معرفی و شناسایی ظرفیت‌های این منطقه به جهان شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تأکید بر اینکه حفظ فرهنگ، اصالت و بافت تاریخی این منطقه باید در ساخت‌وسازها بیش‌از‌پیش مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد، خواستار لزوم هماهنگی با پایگاه جهانی و کسب استعلام از میراث‌فرهنگی در صدور مجوزات ساخت‌و‌ساز شد.

وی اظهار کرد: صنایع‌دستی هورامان بخشی از هویت و پیشینه تاریخی این منطقه و محصولی مبتنی بر خلاقیت‌ها و نوآوری‌های مردمان این دیار است.

مهرزاد با اشاره به  لزوم آموزش و ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی در این منطقه، افزود: موضوع توجه به صنایع‌دستی و گسترش روزافزون آن همواره جزو اولویت‌های مهم این اداره‌کل بوده و تاکنون اقدامات قابل توجه و ارزنده‌ای در این خصوص انجام شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: تمرکز بر مزیت‌های نسبی هر منطقه می‌تواند علاوه بر ترویج و معرفی فرهنگ و آداب‌ورسوم آن منطقه، به  رشد گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار کمک  کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611492

مهمترین اخبار ایران و جهان: