نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 15:35

«بروکسل» میزبان نشست کمیته مشترک ترکمنستان و اتحادیه اروپا

در چارچوب بیست و دومین نشست کمیته مشترک ترکمنستان و اتحادیه اروپا مسائل همکاری‌های اقتصادی بین دو طرف بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هیئت ترکمنستانی به سرپرستی «سردار جوره‌اف» وزیر دارایی و اقتصاد این کشور در چارچوب بیست و دومین نشست کمیته مشترک ترکمنستان و اتحادیه اروپا در بروکسل، همکاری‌های اقتصادی با این اتحادیه را بررسی کردند.

یکی از موضوعات اساسی این نشست وضعیت اقتصاد کلان ترکمنستان در چارچوب تلاش این کشور برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی برای ادغام در اقتصاد جهانی، بود.

علاوه بر این، طی این نشست موضوعات صادرات گاز، ابتکارات «عشق آباد» برای کاهش انتشار گاز متان و همچنین توسعه منابع انرژی تجدید پذیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در بخش دیگری در زمینه‌های مانند حمل‌ونقل، آموزش، سیاست جوانان، نوآوری و تحقیق، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

از طرف ترکمنستان در این نشست نمایندگان وزارتخانه‌های مربوطه، کنسرن‌ دولتی «ترکمن‌گاز» و آژانس «ترکمن‌هوایولاری» از طرف اروپا، معاون مدیر عامل سرویس اقدام خارجی اروپا، نمایندگان ادارات مختلف کمیسیون اروپا که با مشارکت‌های بین‌المللی، تجارت، انرژی و مسائل دیگر سروکار دارند، حضور یافتند.

نمایندگان هیئت ترکمنی در چارچوب این سفر همچنین با نمایندگان اداره کل آموزش، جوانان، روز و فرهنگ کمیسیون اروپا، نمایندگان سرویس اقدام خارجی اروپا، آژانس اجرایی آموزش و فرهنگ اروپا و همچنین اداره کل انرژی کمیسیون اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌‌وگو کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611748

مهمترین اخبار ایران و جهان: