نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 21:55

واشنگتن به دنبال رویش صلحی پایدار از حملات اسرائیل به غزه

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در سخنانی گفت که باید عملیات نظامی اسرائیل در غزه، با صلحی محکم و پایدار دنبال شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، 18 هزار کشته و حدود 50 هزار مجروح، حاصل حملات همه جانبه رژیم صهیونیسی به نوار غزه طی بیش از دو ماه گذشته است.

حال، شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گزارش داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفته که عملیات نظامی اسرائیل در غزه باید با صلحی محکم و پایدار همراه شود.

بخش عمده‌ای از کشورهای جهان خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه هستند اما آمریکا سرسختانه با هرگونه آتش‌بس در نوار غزه مخالفت می‌کند. بامداد شنبه بود که قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد. 13 کشور از 15 کشور عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت داده و انگلیس نیز به آن رای ممتنع داد. اما این آمریکا بود که با وتوی این قطعنامه همچنان مجوز ادامه حملات همه جانبه اسرائیل به نوار غزه را تمدید کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه عصر روز یکشنبه خبر داد که تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۷ فلسطینی شهید و بیش از ۵۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.


کودکان و زنان حدود 70 درصد قربانیان حملات اسرائیل به غزه را تشکیل می‌دهند

 

آمریکا هر بار می‌گوید که از اسرائیل می‌خواهد که در حملات به نوار غزه، مراقب باشد که غیرنظامیان تلف نشوند اما پنتاگون روز گذشته اعلام کرد که این کشور با استفاده از اختیارات اضطراری دولت، بیش از 14 هزار گلوله تانک را بدون کسب مجوز از کنگره به اسرائیل ارسال کرده است.

سی‌ان‌ان در ادامه به نقل از بلینکن نوشت که وی معتقد است صلح پایدار، باید به تشکیل دولت مستقل فلسطینی منجر شود، خواسته‌ای که تشکیلات خودگردان فلسطین چند دهه است به دنبال آن بوده اما هر بار با کارشکنی رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا ناکام مانده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600592

مهمترین اخبار ایران و جهان: