نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 16:17

امریکا 40 بار از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی استفاده کرده است

امام جمعه زنجان با اشاره به تشکیل جلسه شورای امنیت برای تصویب آتش بس فوری در غزه افزود: امریکا با وتوی آتش‌بس فوری در غزه نشان داد که حامی اصلی کشتار زنان و مردان و کودکان و جنایت در غزه است و این کشور 40 بار با وتو از رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم حمایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه زنجان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ادامه کشتار مردم بی‌گناه و زنان و کودکان اظهار داشت: این کشتار با چراغ‌سبز استکبار جهانی و یه ویژه امریکا صورت می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بیشتر کشته‌های غزه را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند، افزود: رژیم صهیونیستی از هیچ جنایتی در غزه فر گذار نکرده است و وقتی در مقابل رزمندگان مقاومت حرفی برای گفتن ندارد اقدام به کشتار مردم بی‌دفاع می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه شورای امنیت برای تصویب آتش‌بس فوری در غزه افزود: امریکا با وتوی آتش‌بس فوری در غزه نشان داد که حامی اصلی کشتار زنان و مردان و کودکان و جنایت در غزه است و این کشور 40 بار با وتو از رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم حمایت کرده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه وجود حق وتو برای ابرقدرت‌ها، کارکرد نهادها و مجامع بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل را قطعا ناکارآمد کرده است‌‌، گفت: این حق ظلمی آشکار علیه کشورهای دیگر است و این حق کارکرد همه سازمان‌های بین المللی را زیر سؤال می‌برد.

امام‌جمعه زنجان به تجمعات و راهپیمایی گسترده مردمی در سراسر جهان در حمایت از ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر شاهد محو این غده سرطانی باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح روز وحدت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: تمام تلاش دشمن این است که بین متدینان به هر نحوی فاصله ایجاد کند و به ابتکار امام (ره) این روز به نام وحدت و دانشگاه نام‌گذاری شد، چرا که تحصیل و تعهد و تهذیب نجات‌بخش کشور است.

آیت‌الله خاتمی به ۲۶ آذر روز حمل‌ونقل اشاره کرد و با بیان این قشر از جمله زحمت‌کشان در جامعه هستند که در دوران جنگ نیز خدمات بزرگی انجام دادند، افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص حمل و نقل دریایی تاکید دارند و باید مخاطبان این رهنمود در این راستا تلاش کنند تا کاستی‌ها جبران شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه ضمن اشاره به روز جهان عاری از خشونت با بیان اینکه اسلام دین صلح و انسانیت و حمایت از انسان است، گفت: امروز ابرقدرت‌ها جنایت‌های متعددی را مرتکب می‌شوند.

پایان پیام/2308
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605648

مهمترین اخبار ایران و جهان: