نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 17:22

بزرگترین ضرر دوقطبی‌های کاذب خدشه به راهبرد انتخابات است

امام جمعه نایین گفت: بزرگ ترین ضرر ایجاد این دوقطبی کاذب، خدشه به راهبرد اساسی انتخابات یعنی مشارکت سلامت امنیت و رقابت است.

به گزارش خبرنگار فارس از نایین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین در نماز جمعه این هفته اظهار کرد: روز وحدت حوزه و دانشگاه که از مناسبت‌های مهم هفته آینده است از یادگارهای امام خمینی (ره) است و نقشه استعمار برای تسلط بر جوامع اسلامی و بهره‌کشی از آنها مانعی بسیار بزرگ دارد و آن اعتقادات دینی مردم است چرا که این مهم مانع پیشبرد اهداف استعمار است و برای غارت کشور به این نتیجه رسیدند که ما باید نسل‌های رو به رشد این کشور را از دین جدا کنیم.

مطهرخو ادامه داد: برای این کار دو راه را پیمودند که اولین راه گسترش شهوات و باز کردن راه شهوت‌رانی بی حد و مرز و بدون قاعده و دومین راه، گره زدن رشد فکری و علمی به پیشرفت‌های اروپایی و غربی بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) این واقعیت را پیش از همه متوجه و علاج مشکلات ایران و بقای استقلال کشور را در شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی تعبیر کردند، گفت: ایشان در پی وحدت هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه برآمدند و در واقع حوزه و دانشگاه یعنی وحدت هدف و امام جامعه وظیفه دارد جامعه را به سمت یک هدف یعنی جامعه اسلامی پیشرفته سوق دهد.

امام جمعه نایین با اشاره به ۲۶ آذر روز حمل و نقل خاطرشان کرد: سابقه تاریخی این ماجرا این است که در جنگ تحمیلی اواخر پاییز سال ۱۳۶۱ کشتی کالاهای اساسی در بنادر جنوبی پهلو گرفتند و باید به سرعت تخلیه می‌شدند و در آن زمان امام (ره) پیامی تاریخی صادر کردند و از قشر زحمت کش کامیون داران خواستند که حرکت کنند و این بنادر را از کالا ها تخلیه کنند.

وی ادامه داد: قشر انقلابی کامیون داران حرکت کردند و صحنه‌ای از فداکاری و ایثار و تلاش شبانه روزی در حافظه کشور ثبت کردند و از زبان این قشر از دولت می‌خواهیم که به مشکلات این قشر مثل افزایش استهلاک به دلیل جاده‌های خراب و افزایش قیمت قطعات به ویژه لاستیک و روغن باعث شده درآمد آنان پایین آمده و از وضعیت موجود ناراضی باشند، رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه البته جوان سازی ناوگان حمل و نقل عمومی هم به کاهش آلودگی هوا کمک خواهد کرد و هم هزینه‌های تعمیر را کاهش می‌دهد، گفت: دولت باید تدابیری بیندیشد برای تسهیلات بانکی و مواردی که مشکلات آنان‌ را برطرف کند.

امام جمعه نایین تصریح کرد: بزرگ ترین ضرر ایجاد این دوقطبی کاذب، خدشه به چهار راهبرد اساسی انتخابات یعنی مشارکت سلامت امنیت و رقابت خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر دو قطبی بد نیست، تاکید کرد: دوقطبی‌های خوب همچون حق و باطل و توحید و شرک نیز داریم و یکسری از دوقطبی‌ها کاذب و جعلی است که نتیجه آن انشقاق جامعه، اختلاف در بین اقشار جامعه و دامن زدن به اختلافات است.

مطهرخو افزود: دوگانه‌هایی که اصالت ندارند و ساخته و پرداخته  جریان‌های غیرانقلابی در کشور هستتد مانند دوگانه معیشت یا حفظ موشک، صلح با آمریکا یا جنگ اقتصادی و یا دوگانه گرانی یا استکبار ستیزی که مهم ترین اهداف آنها قداست زدایی از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی به ویژه ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: آفت های آن نخست این است که انتخابات که مهم ترین کارکرد آن تقویت انسجام و وحدت ملی است و باعث افزایش همگرایی و همدلی میان مردم می‌شود با اینگونه دوقطبی سازی ها از بین خواهد رفت.

امام جمعه شهرستان نایین افزود: در نتیجه این امر، افراط گری و پرخاشگری و خرید رای و رای‌های وارداتی از سایر شهرها اتفاق خواهد افتاد که این موارد به اخلاق اسلامی ضرر میزند و فرد شایسته انتخاب نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: مردم و نامزدها این ملاک‌ها را در نظر بگیرند و شایسته ترین‌ها را انتخاب کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605704

مهمترین اخبار ایران و جهان: