نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 00:17

۳میلیون دانش آموز در مدرسه نامستحکم درس می خوانند

معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: 3 میلیون دانش آموز در 110 هزار مدرسه نامستحکم درس می خوانند .

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، قاسم احمدی لاشکی امروز در حاشیه افتتاح پروژه های شهرستان مه ولات اظهار کرد: بر اساس نیازهایی که در بخش فضاهای آموزشی وجود دارد، اکنون اولویت وزارت آموزش و پرورش مدرسه‌سازی است.

وی گفت: ۱۹ درصد کلاس‌های مدارس نامستحکم هستند و این یعنی ۳۰ هزار کلاس درس نیاز به تخریب، بازسازی و نوسازی دارد‌ و همچنین ۷۰ هزار کلاس درس هم نیاز به مقاوم سازی دارند‌ که حدودا سه میلیون دانش‌آموز را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بودجه امسال وزارت آموزش و پرورش ۲۴۲ هزار میلیارد تومان است، گفت: از این میزان ۹۷.۷ درصد تنها به حقوق پرسنل اختصاص دارد و با ۲.۳ درصد باقی مانده، اداره این وزارتخانه بزرگ کار بسیار دشواری است.

احمدی لاشکی با تشریح مزایای برنامه هفتم توسعه و اینکه در چند بخش آن به آموزش و پرورش توجه ویژه شد، اظهار کرد: بر این اساس مقرر شده بخشی از درآمد معادن برای هنرستان‌ها اختصاص یابد، همچنین در ماده ۹۲ به صراحت اعلام شده آموزش و پرورش یک امر ملی است و همه حتی نیروهای مسلح موظفند در خدمت آن باشند.

 وی در ادامه گفت: اگر اعتبارات خاص به سرجمع اعتبارات سازمان نوسازی در این موضوع در برنامه هفتم پیش بینی نشود، با یک ابرچالش مواجه خواهیم شد.

معاون وزیر اموزش وپرورش ، با بیان اینکه ۸۱ درصد کلاس های درس مستحکم هستند، گفت: احکامی را در خصوص اعتبارات برای به‌سازی و شاداب سازی و ایمن سازی مدارس در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد دادیم، همین روزها کمیسیون تلفیق مجلس در این خصوص بررسی انجام می‌دهد و امیدواریم اعتباراتی را در این راستا به ما اختصاص دهند

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش، احداث هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی است تا فارغ‌التحصیلان بعد دریافت دیپلم، بیکار نباشند.

احمدی‌لاشکی بیان کرد: در رویکرد جدید اگر قرار است نیروی جدید جذب کنیم، حتما باید از درگاه دانشگاه فرهنگیان و نیز تربیت معلم شهید رجایی باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605248

مهمترین اخبار ایران و جهان: