نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 16:56

امام جمعه سمنان: مقاومت مردم غزه رژیم صهیونیستی را مجبور به آتش‌بس کرد

امام جمعه سمنان گفت: تاب‌آوری و مقاومت مردم غزه و فلسطین سبب پذیرش شرایط حماس شد و رژیم صهیونیستی را مجبور به آتش‌بس کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیاسی عبادی این هفته سمنان اظهار کرد: تاب‌آوری و مقاومت مردم غزه و فلسطین سبب پذیرش شرایط حماس شد.

وی اضافه کرد: مردم مظلوم غزه با وجود جنگ و خونریزی، موشک‌باران، کمبود دارو و امکانات، داغ از دست دادن عزیزانشان، آوارگی و گرسنگی مقاومت کردند و فقط عده کمی از غزه خارج شدند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مقاومت و تاب‌آوری ترکیبی درس بزرگ مقاومت مردم غزه است، گفت: کسانی که در میدان وحدت داشته باشند، هیچ فناوری مدرن و یا سلاح پیشرفته‌ای نمی‌تواند جلودارشان باشد.

مطیعی تأکید کرد: حزب‌الله و اهل مقاومت در کشورهای مختلف اسلامی و مردم فلسطین بسیجی هستند؛ چون در مسیر اسلام حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در این مدت جنایات زیادی را مرتکب شده است، افزود: صهیونیست‌ها مجبور شدند با شرایطی که حماس و مجاهدان فلسطینی تعیین کردند، برای آتش‌بس موافقت کنند.

امام جمعه سمنان بیان کرد: باید به حال کشورهایی که با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند، تأسف خورد؛ در حالی که بنا بر گزارش‌های نهادهای بین‌المللی، ۶ هزار کودک در این جنایات شهید شدند و یک‌هزار و ۲۰۰ کودک نیز در زیر آوارها ناپدید هستند.

مطیعی عنوان کرد: با وجود این میزان از جنایات رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی و مسلمان چیزی در دفاع از غزه ندیدیم و قطعنامه‌های سازمان‌های بین‌المللی هم تنها در حد اعلام تأسف و محکومیت حملات بوده است.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده از قرآن کریم که به بهترین شکل ویژگی‌های بسیجیان را برشمرده است، اظهار کرد: از همه دست‌اندرکاران بسیج در این شجره طیبه قدردانی می‌کنم که در بخش‌های مختلف مفید فایده هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: خداوند فرموده است اگر کسانی از دین‌داری برگردند، خدا بی‌نیاز است، ولی خداوند به جای آنان گروهی را می‌آورد با ویژگی‌هایی شامل اینکه خدا را دوست دارند و خدا آنها را دوست دارد، این ویژگی در بسیجیان دفاع مقدس و مدافعان حرم به‌خوبی نمایان است.

مطیعی ادامه داد: ویژگی دیگر بسیجیان فروتنی برابر مؤمنان است؛ خدمت در دوران کرونا، اجرای طرح شهید سلیمانی، پرستاری از بیماران و کمک به سیل‌زدگان از نمونه کارهای بسیجیان است.

وی، دشمن‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های بارز بسیجیان عنوان و اضافه کرد: بسیجی برابر دشمن سرسخت و نفوذناپذیر است و همواره در جهاد سخت و نرم و امروز در جهاد تبیین حضور فعال دارد. بسیجیان هر کجا ببینند در نظام اسلامی کاری بر زمین مانده وارد میدان می‌شوند، امام راحل و مقام معظم رهبری به بسیجیان افتخار کرده‌اند و بسیجیان باید به این خاطر به خود ببالند. بسیجیان با اعتقاد به آرمان‌ها، از ملامت سرزنشگران هراسی ندارند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بسیج منحصر در ایران اسلامی نیست، تأکید کرد: از زمان فرمان تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) و با تفکر ایجاد حکومت اسلامی، اساس اندیشه بسیج با ایجاد هسته‌های مقاومت برای ایستادگی در مقابل شرق و غرب شکل گرفت.

پس از اقامه نماز جمعه، رزمایش اقتدار بسیجیان شهرستان سمنان با حضور گردان‌های رزم سپاه ناحیه سمنان به مناسبت هفته بسیج در ضلع شمالی مصلای نمازجمعه برگزار شد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583204

مهمترین اخبار ایران و جهان: