نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 19:18

موانع ساخت مسکن شهری و روستایی آذربایجان غربی رفع شود

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمرکز بر بافت فرسوده در داخل شهرهای استان عاملی برای رشد جهشی تولید مسکن به شمار می رود، گفت: در این مناطق، زیرساخت های لازم مهیا بوده و می توان با هزینه های کمتر، زمینه ساخت واحدهای مسکونی را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی، افزود: بافت های فرسوده به علت اینکه داخل شهرها بوده و خدمات زیربنایی دارند، می توانند به سرعت در حوزه ساخت مسکن جدید کمک کار اجرای طرح نهضت ملی مسکن باشند. 

وی همچنین با اشاره به مزایای نوسازی بافت های فرسوده، خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش هزینه ها، زیباسازی شهر به ویژه در مناطق مرکزی صورت گرفته و در این خصوص گام های اساسی تری در آذربایجان غربی برداشته شود.

استاندار آذربایجان غربی به تاکید ویژه رئیس جمهور درخصوص تلاش مستمر و بدون وقفه در حوزه تامین مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز اشاره کرده و افزود: در آذربایجان غربی اقدامات خوبی بخصوص در حوزه تامین زمین صورت گرفته و رتبه های بالای کشوری را در اختیار داریم.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه مرحله دوم طرح، آماده سازی اراضی اختصاص یافته به نهضت ملی مسکن است، اضافه کرد: در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته و نیازمند تلاش بیشتر می باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اهتمام جدی در حوزه ایجاد خدمات زیربنایی در سایت های مربوط به نهضت ملی مسکن آذربایجان غربی، افزود: مرحله ساخت واحدهای مسکونی مربوط به نهضت ملی مسکن در حال انجام بوده و نسبت به اختصاص و آماده سازی زمین در این خصوص، اقدامات بیشتری باید صورت گیرد و تامین منابع مالی در این باره بسیار مهم و اساسی است. 

استاندار آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در راستای توسعه شاخص های مسکن، توجه به ایجاد شهرهای جدید بوده و در این خصوص امکان توسعه در شمال استان را داریم.

معتمدیان بر توجه به دهک های پایین و ارائه خدمات مناسب مسکن به این شهروندان نیز تاکید کرده و افزود: مسکن حمایتی با اولویت در دستور کار نهادهای مسئول آذربایجان غربی قرار گیرد.

وی در پایان اظهار داشت: در کنار مسکن شهری، توجه ویژه ای نیز به ساخت مسکن اقتصادی روستایی داشته و رفع موانع پیش روی این طرح با سرعت در دستور کار باشد.
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549248

مهمترین اخبار ایران و جهان: