نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 21:47

سرمایه اجتماعی مهم‌ترین مولفه نظام جمهوری اسلامی است

استاندار اصفهان با بیان اینکه انتخابات یک سرمایه گذاری است، گفت: سرمایه اجتماعی مهم‌ترین مولفه نظام جمهوری اسلامی است و از ابتدای انقلاب تاکنون امامان انقلاب به دنبال آن بودند که ظرفیت اجتماعی جامعه را به یک تراز قابل قبول برسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان بعد از ظهر امروز در جلسه نقش دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و تشکل‌های مردمی در مشارکت همگانی انتخابات ۱۴۰۲ اظهار کرد: انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با اراده ملت عزیز و رهبری امام خمینی(ره) فراهم شد تا مردم در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم پیش رو، بحث انتخابات است، در انتخابات حضور متفاوت مردم بسیاری از فتنه‌های دشمن را از بین می‌برد و در عرصه‌های بین‌المللی و تمکین دشمن از جمهوری اسلامی نقش بسزایی دارد.

مرتضوی تصریح کرد: این مسائل بایستی برای مردم به خوبی تبیین و تشریح شود، از این رو فرمانداران از هر فرآیندی که می‌توانند استفاده کنند تا مسائل حقیقی روز را برای مردم تشریح کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اقشار مختلف مردم باید این باور را پیدا کنند ‌که تحقق اراده با حضور در انتخابات محقق می‌شود، ادامه داد: امسال که با اراده مردم، دولت سیزدهم بر سر کار است، دولت همه بضاعت خود را برای برگزاری یک انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی سالم و شفاف به کار گرفته است،چراکه بر این باوریم انتخابات مظهر تحقق اراده مردم بر اداره کشور است.

وی افزود: شفافیت و آگاهی مردم در یک فضای رقابتی وجه تمایز برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی با سایر کشورها است، زمانی که صحبت های امامان انقلاب را بررسی می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که بر اهمیت انتخابات بر مبنای آگاهی، شفافیت و دانایی فرد اصلح بوده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همه را به مشارکت در انتخابات سوق می‌دادند و ملاک‌های شایستگی را به مردم اعلام می‌کردند چرا که در جمهوری اسلامی معتقدیم هرچه مردم آگاه تر، با شناخت بیشتر و توجه به ابعاد یک انتخاب در انتخابات حضور پیدا کنند، نتیجه و برآیند آن به نفع کشور است.

وی تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی از حیث آنکه مجلس در راس امور قرار دارد و زیر بنای حرکت کشور در مجلس تبیین می‌شود،اهمیت دارد.

مرتضوی تاکید کرد: وظیفه همه ما این است که همه ظرفیت‌های خود را برای یک انتخابات شفاف، سالم بکار ببریم تا نتیجه انتخابات به اصلاح امور کشور و تکمیل آن کمک کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه انتخابات یک سرمایه گذاری است، گفت: سرمایه اجتماعی مهم‌ترین مولفه نظام جمهوری اسلامی است و از ابتدای انقلاب تاکنون همیشه امامان انقلاب به دنبال آن بودند که ظرفیت اجتماعی جامعه را به یک تراز قابل قبول برسانند.

وی با بیان اینکه دشمن در این سال‌ها به دنبال تضعیف سرمایه اجتماعی بوده است، ادامه داد: همه جنگ رسانه‌ای که دشمن در این سال ها راه انداخته برای تضعیف سرمایه اجتماعی نظام بوده است، چرا که دشمن می‌داند مشارکت مردم در انتخابات، شرایط متفاوتی را برای ایران در عرصه بین‌المللی رقم می‌زند. پایان پیام/ 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550692

مهمترین اخبار ایران و جهان: