نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 18:54

تجهیز ارتش ارمنستان به انواع سامانه‌های موشکی و نارنجک انداز

رسانه‌ها روز شنبه از تجهیز ارتش ارمنستان به سامانه‌های دفاع موشکی سطح به هوا و نارنجک انداز ساخت هند خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز شنبه از ادامه تجهیز ارتش ارمنستان به تجهیزات نظامی ساخت هند از جمله انواع سامانه‌های موشکی خبر دادند.

به گزارش منابع خبری به نقل از وبگاه «هوا فضای هند»، دهلی نو۱۵۰۰۰۰ نارنجک ۳۰ و ۴۰ میلی متری به ارمنستان عرضه خواهد کرد.

ارتش ارمنستان در جریان جنگ دوم قره باغ شکست سنگینی را از ارتش جمهوری آذربایجان متحمل شد و به همین دلیل مقام‌های این کشور در پی تقویت نیروهای خود برآمده‌اند.

شرکتی «امیونیشن ایندیا لیمیتد» مسئولیت تامین این تسلیحات را برعهده خواهد داشت. این شرکت قبلاً پنج میلیون گلوله کالیبر ۷.۶۲ میلی متری به ارمنستان ارسال کرده بود.

بر اساس این گزارش، ارمنستان یک شریک راهبردی برای هند شده است که نمونه آن توافقنامه سال ۲۰۲۲ برای تامین پرتابگرهای موشک «پیناکا»، مهمات ضد تانک به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار است. این اولین صادرات پیناکا هند بود که ارمنستان آن را برای مقابله موثر با هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری آذربایجان انتخاب کرد.

وزارت دفاع هند به طورعلنی ارائه سامانه موشک سطح به هوا «آکاش » به ارمنستان را تایید نکرده است، اما منابع مطلع از تجهیز ارتش ارمنستان به این سامانه موشکی خبر داده‌اند. ارمنستان هویتزرهای ۱۵۵ میلی متری «تاگس» نیز از هند خریداری کرد.

این کشور برای تقویت سامانه پدافندی موشکی خود قراردادی با فرانسه برای خرید سامانه موشکی برد کوتاه «میسترال» امضا کرده است. این سامانه موشکی ویژه هدف گیری اهداف در برد کوتاه است. «سباستین لکورنو» وزیر دفاع مسلح فرانسه اخیرا در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر «پاریس» گفت ارمنستان سه سامانه راداری «مستر-۲۰۰» خریداری خواهد کرد.

رسانه جمهوری آذربایجان اخیرا مدعی شد که فرانسه تسلیحات مستعمل خود را به ارمنستان ارسال کرده است. خبرگزاری «ترند نیوز» با استناد به تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد که تجهیزات نظامی مستعمل ساخت فرانسه از طریق گرجستان به ارمنستان ارسال شده است.

پایان پیام/.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576792

مهمترین اخبار ایران و جهان: