نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 16:32

توزیع بیش از ۹0۰۰ تن کود اوره در چهارمحال وبختیاری

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری از توزیع بیش از 9 هزار و 800 تن کود شیمیایی اوره از ابتدای امسال تا کنون در میان کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن مهدوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ تن کود شیمیایی اوره در میان کشاورزان چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این میزان بر اساس سهمیه سال زراعی، ۲ هزار ۷۸ تن در شهرستان شهرکرد، ۲ هزار و ۲۰ تن در شهرستان بروجن، ۴۸۰ تن در شهرستان لردگان، ۶۴۰ تن در شهرستان فارسان، ۸۰۰ تن در شهرستان کیار ، ۹۲۰ تن در خانمیرزا، ۵۷۵ تن در شهرستان سامان، ۷۴۱ تن در شهرستان بن، ۵۳۰ تن در شهرستان اردل، ۶۹۵ تن در شهرستان کوهرنگ و ۳۰۰ تن در شهرستان فلارد توزیع شده است.

وی با بیان اینکه مشکلی در تامین و توزیع کود اوره در استان وجود ندارد، افزود: تا پایان مهرماه سال جاری حدود ۳۵ درصد کل سهمیه امسال، تحویل کارگزاران شده‌ است.

مهدوی افزود: بیش از ۱۸ استان در کشور از نظر سهمیه کود زیرپوشش مجتمع پتروشیمی لردگان قرار دارند و کود اوره مورد نیاز با توجه به گستره اراضی به آن مناطق اختصاص پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: کودهای پایه برای کشت پاییزه باید به موقع به دست کشاورز برسد ضمن اینکه کود اوره یارانه‌ای با قیمت ثابت ۱۵۰ هزار تومان در اختیار کارگزاران قرار می‌گیرد که قیمت آن در تمام کشور به یک میزان است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قیمت کود اوره در کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی ۱۵۰ هزار تومان است، اضافه کرد: کشاورزان برای تهیه کود باید به سامانه پهنه‌پندی سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و با توجه به اراضی که در اختیار دارند، حواله تحویل کود به آنان داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انواع کود شیمیایی از طریق ۴۴ کارگزاری فعال اتحادیه تعاون روستایی، تعاونی تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547848

مهمترین اخبار ایران و جهان: