نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 20:48

شکار 30 پهپاد اوکراین توسط پدافند روسیه

وزارت دفاع روسیه از شکار 30 فروند پهپاد و همچنین شماری پرتابگر‌های موشکی ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه شبانگاه یکشنبه از شکار ۳۰ فروند پهپاد و همچنین از بین بردن شماری پرتابگر موشکی ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» به نقل از وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۳۰ پهپاد اوکراینی را در مناطق «دونباس»، «زاپوروژیه» و «خرسون» منهدم کردند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین  ۸ سامانه موشکی «هایمارس» و چهار سامانه پرتاب راکت  «اوراگان» را رهگیری و نابود کردند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز اعلام کرد که ۷ فروند هواپیمای «میگ-۲۹» اوکراین توسط سامانه‌های پدافند هوایی و جنگنده‌های روسیه رهگیری و سرنگون شدند.

تحلیلگران روس شکار این تعداد جنگنده‌های اوکراین را شاهکار نبروی هوا فضای روسیه برشمردند. در طول هفته گذشته نیز ۱۲ فروند هواپیمای اوکراینی شامل ۱۰ فروند میگ-۲۹،  ۲ فروند جنگنده «سوخو-۲۵»  و ۲ بالگرد میل-۸  شکار شدند.

 در تحولی دیگر، وبگاه «پراودا» روز یکشنبه به نقل از وزارت دفاع انگلیس نوشت، متخصصان ارتش  انگلیس یک برنامه آموزشی برای مهندسان اوکراینی ایجاد کرده‌اند تا از بخش انرژی  این کشور برابر حملات روسیه در زمستان امسال محافظت کنند.

بر اساس این گزارش،  این برنامه آموزشی ۲ هفته‌ای به درخواست اوکراین برای بهبود بیشتر حفاظت از بخش انرژی این کشور ایجاد و اجرا شده است.

معاون دستگاه اطلاعاتی اوکراین اخیرا گفت که روسیه در‌ آینده قصد حملات مجدد به تاسیسات انرژی این کشور را دارد. «وادیم اسکیبیتسکی» معاون دستگاه اطاعلات اوکراین گفت: «دستگاه اطلاعاتی روسیه اینک در حال بررسی وضعیت زیرساخت‌های انرژی اوکراین است.»

او در پاسخ به سئوالی در زمینه اینکه آیا روسیه هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین را از سرخواهد گرفت یا خیر، گفت: «ما همه مسائل مربوط به شناسایی روسیه از تاسیسات انرژی اوکراین را زیر نظر داریم.»

روسیه در جنگ با اوکراین در سال ۲۰۲۲ زیرساخت‌های اوکراین را هدف قرار داد و کار به جایی کشید که وزارت انرژی اوکراین مجبور شد برق را به دلیل کمبود، قطع کند.

 در آن برهه، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  بارها از  وارد آمدن خسارات و آسیب‌های جدید به زیرساخت‌های حیاتی انرژی این کشور خبر داد. رئیس جمهور اوکراین با درخواست از مردم این کشور برای کاهش مصرف برق  از آن‌ها خواسته بود  وسایل برقی غیر ضروری را روشن نکنند. مصرف برق را به وسایلی که نیاز به انرژی زیادی دارند، محدود کنند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546892

مهمترین اخبار ایران و جهان: