نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 09:54

دانشگاه‌های اصفهان و پکن تفاهم نامه همکاری امضاء می‌کنند

رئیس دانشکده آموزش زبان فارسی دانشگاه مطالعات خارجی پکن گفت: برای تفاهم نامه بین دانشگاه پکن و دانشگاه اصفهان برنامه‌ریزی کردیم و این قرارداد در مرحله امضا است.

یوگویلی، رئیس دانشکده آموزش زبان فارسی دانشگاه مطالعات خارجی پکن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهارداشت: دانشگاه پکن با دانشگاه‌های علامه طباطبایی و تربیت مدرس تهران تفاهم‌نامه دارد، دوست داریم با دانشگاه اصفهان هم تفاهم‌نامه داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود گروه زبان چینی در دانشگاه اصفهان و علاقه‌مندی دانشجویان ایرانی به آشنایی بیشتر با فرهنگ چین افزود: ارتباط بین دانشگاه اصفهان با دانشگاه پکن می‌تواند زمینه فعالیت همکاری بیشتر را بین دو دانشگاه فراهم سازد.

یو گویلی گفت: برای تفاهم نامه بین دانشگاه پکن و دانشگاه اصفهان برنامه‌ریزی کردیم و این قرارداد در مرحله امضا است.

رئیس دانشکده آموزش زبان فارسی دانشگاه مطالعات خارجی پکن ابراز امیدواری کرد براساس این تفاهم‌نامه علاوه بر تقویت روابط دو دانشگاه اصفهان و پکن، روابط فرهنگی و تجاری بین ایران و چین بیشتر ومحکم‌تر شود.

وی بیان کرد: به نظر من شهر اصفهان از زیباترین شهرهای ایران به حساب می آید و واقعا نام نصف‌جهان زیبنده اصفهان است.

یو گویلی با اشاره به خواهرخواندگی اصفهان با شهر شیان چین از سال ۱۹۷۹ خاطرنشان کرد: خواهرخواندگی این دو شهر موجب رفت و آمد بیشتر بین دو کشور چین و ایران بخصوص شهرهای شیان و اصفهان شده است.

رئیس دانشکده آموزش زبان فارسی دانشگاه مطالعات خارجی پکن با اشاره به قدمت روابط دو کشور ایران و چین یادآور شد: روابط مردم دو کشور چین و ایران از سه هزار سال پیش با جاده ابریشم شروع شده است.

وی تاکید کرد: نسل جوان باید روابط بین دو کشور را که از نسل‌های گذشته منتقل شده است حفظ کنند و اساتید و دانشجویان زبان فارسی باید در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.  

رئیس دانشکده آموزش زبان فارسی دانشگاه مطالعات خارجی پکن همراه ۲۰ نفر از دانشجویان زبان فارسی این دانشکده در مدت سه روز سفر به اصفهان علاوه بر بازدید از دانشگاه اصفهان و آثار تاریخی میدان امام(ره) و سی و سه پل با رئیس دانشگاه اصفهان و معاون فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری اصفهان دیدار و گفت‌وگو کردند.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548404

مهمترین اخبار ایران و جهان: