نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 12:07

بیش از 1100 کارت هوشمند ناوگان وانت‌بار در سمنان صادر شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارها در این استان گفت: تاکنون یک‌هزار و 114 کارت هوشمند ناوگان وانت‌بار در این استان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، غلامرضا طحان، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان صبح امروز در گفت‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال جاری، پنج هزار و 500 هزار تن کالا از مبادی استان سمنان جابه‌جا شده که 2 هزار و 612 تن آن توسط ناوگان وانت‌بار صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارها در استان سمنان گفت: تاکنون یک‌هزار و 114 کارت هوشمند ناوگان وانت‌بار در این استان صادر شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: طرح ساماندهی وانت‌بارها در این استان به‌منظور ارتقا ایمنی تردد، ساماندهی محمولات قابل‌حمل، رعایت قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از بارنامه و ارائه اطلاعات سفر ناوگان وانت‌بار به‌منظور تخصیص سوخت از کلیه رانندگان و مالکان وانت‌بار تدوین و اجرا شده است.

طحان با اشاره به افزایش 19 درصدی جابجایی کالا توسط وانت‌بارها طی 6 ماه سال جاری افزود: وانت‌بارها برای حمل بار در محورهای برون‌شهری باید از شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای بارنامه دریافت کنند و البته در ضوابط جدید تأسیس و فعالیت شرکت‌های حمل و نقل کالا شرایطی برای بازارگاه‌های الکترونیکی و سکوهای اینترنتی جهت تأسیس شرکت حمل و نقل و صدور بارنامه الکترونیکی پیش‌بینی شده است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546192

مهمترین اخبار ایران و جهان: