نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 23:41

سرانه مصرف گوشت قرمز در گیلان اعلام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت سه کشتارگاه با ظریف ۵۵۰ دام سنگین و هزار و ۸۵۰ دام سبک در استان گفت: مصرف گوشت در گیلان به صورت روزانه ۸۰ تن است که معادل ۴۰ تن گوشت در داخل استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان عصر امروز در جریان بازدید از مراکز عرضه گوشت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصرف گوشت در استان گیلان به صورت روزانه ۸۰ تن است، اظهار کرد: معادل ۴۰ تن گوشت در داخل استان تولید شده و مابقی از استان‌های قزوین، زنجان و اردبیل جهت تامین نیاز بازار گیلان وارد این استان می‌شود. 

وی به آمار روزانه کشتار دام در استان اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از ۷۵۵ راس دام  از نوع گاو، گاومیش، گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان ذبح شده و بیش از ۵۲ هزار کیلو گوشت از این تعداد به دست می‌آید. 

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، در حال حاضر سه کشتارگاه با ظریف ۵۵۰ دام سنگین و  هزار و ۸۵۰ دام سبک در استان فعال است. 

وی با بیان اینکه گیلان رتبه ۱۲ را در تولید گوشت قرمز در کشور به خود اختصاص داده، افزود: ۱۱۴ هزار بهره‌بردار در حوزه دام سبک و سنگین در استان گیلان فعالیت می‌کنند و بیش از ۶۰ درصد بهره‌برداران استان به روش سنتی به پرورش دام مشغول هستند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597492

مهمترین اخبار ایران و جهان: