نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 16:55

وضعیت پتروشیمی هگمتانه تعیین تکلیف شود

استاندار همدان با بیان اینکه وضعیت پتروشیمی هگمتانه باید تعیین تکلیف شود گفت: مقرر شد ۱۰ درصد بدهی این مجموعه پرداخت و باقی‌مانده هر سه ماه یکبار به مدت یک سال تقسیط شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علیرضا قاسمی‌فرزاد بعد از ظهر امروز و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن شهدای استانداری اظهار کرد: موضوع تسهیلات بانکی معوق سنوات گذشته‌ پتروشیمی هگمتانه در این جلسه مطرح شد؛ که مقرر شد ۱۰ درصد بدهی پرداخت و باقی‌مانده هر سه ماه یکبار به مدت یک سال تقسیط شود.

وی گفت: پتروشیمی هگمتانه پی‌وی‌سی گرید پزشکی تولید می‌کند و محصولات این شرکت قابل رقابت با محصولات خوب خارجی است.

استاندار همدان افزود: همانطور که از واحد‌های تولیدی حمایت می‌کنیم، از این واحد نیز حمایت لازم را داریم تا ظرفیت آن برای استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: برای حل مشکل تأمین خوراک پتروشیمی هگمتانه چهار جلسه با وزیر نفت و دو جلسه نیز با مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران داشتیم.

قاسمی‌فرزاد افزود: با وجود اینکه تمام شرکت‌های نیازمند به مواد پتروشیمی باید نیازمندی خود را از طریق بورس تأمین کنند اما مقرر شد ۲ هزار تن خوراک برای پتروشیمی هگمتانه تأمین شود که یک‌هزار و ۳۰۰ تن آن تحویل شده و واگذاری باقی‌مانده منتظر تأمین مالی توسط شرکت است.

‌وی با اشاره به بررسی پرونده‌ دو واحد تولیدی که مشکل بدهی بانکی داشتند گفت: مقرر شد موضوع واحد اول مجدد در جلسه‌ کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و واحد دوم نیز ۱۰ درصد بدهی بانکی را پرداخت و فرصت تسویه کامل طی یک سال برای پرداخت باقی‌مانده به آن داده شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616892

مهمترین اخبار ایران و جهان: