نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 12:13

فرمانده سابق ناتو: اوکراینی‌ها زمستان وحشتناکی در پیش دارند

فرمانده سابق ناتو ژنرال ژان پل پالومروس در مصاحبه جمعه خود تصویری دلهره‌آور از چشم‌انداز چند ماه آینده اوکراین در جنگ با روسیه ترسیم کرد و گفت کی‌یف و حامیان غربی آن باید مراقب باشند مواضع بیشتری از دست ندهند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «اوکراینی‌ها در بهترین حالت می‌توانند از مواضع فعلی خود دفاع کنند» اظهاراتی که ژنرال ژان پل پالومروس فرمانده سابق ناتو در مصاحبه جمعه درباره چشم‌انداز ماه‌های آتی جنگ اوکراین بیان کرد.

رئیس سابق ستاد نیروی هوایی فرانسه در مصاحبه با فرانس‌اینفو در اشاره به ضدحملاتی که اوکراین در تابستان با هدف بازپسگیری اراضی تحت کنترل روسیه آغاز کرد، گفت «اوکراینی‌ها زمستان وحشتناکی را در پیش دارند. نباید خودمان را گول بزنیم و انتظار بیشتری از حفظ مواضع کنونی داشته باشیم».

دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ هم اوایل ماه میلادی جاری با اعتراف به شکست ضدحملات اوکراین، گفت «باید برای اخبار بد آماده باشیم و در زمان‌های خوب و بد در کنار اوکراین بمانیم».

اظهارات استولتنبرگ و سایر مقام‌های غربی از جمله رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون درباره لزوم حمایت از اوکراین برای ممانعت از پیروزی روسیه در حالی است که جدیدترین دور کمک اروپا به اوکراین معادل ۵۴ میلیارد دلار در اوایل دسامبر (ماه میلادی جاری) در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل با مخالفت نخست‌وزیر مجارستان به تصویب نرسید. در همین حال، پیشنهاد کمک ۶۰ میلیارد دلاری ایالات متحده برای کی‌یف در کنگره آمریکا متوقف شده و تصمیم‌گیری درباره آن به سال ۲۰۲۴ موکول شده است.

این ژنرال بازنشسته فرانسوی گفت در حال حاضر سطح کمک‌ها از اوکراین کافی نیست و «باید حرف و عمل خود را یکی کنیم».

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615292

مهمترین اخبار ایران و جهان: