نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 22:50

قدردانی وزیر خارجه مصر از آمادگی ایران برای ارسال کمک به غزه در تماس تلفنی امیرعبداللهیان

وزیر خارجه مصر امشب در گفت‌‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان ضمن تأکید بر ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه از آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انسانی قدردانی کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر  امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها درباره اوضاع غزه و برای چهارمین بار ظرف دو و ماه نیم گذشته امشب (دوشنبه) چهارم دی ماه با سامح الشکری وزیر خارجه مصر تلفنی گفت‌وگو کرد. در تماس‌های تلفنی قبلی آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه اعلام شد.

 مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه و به خصوص آخرین تحولات مربوط به فلسطین و غزه از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در تماس تلفنی امشب بود.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت و با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اخیر آیت‌الله رئیس جمهور با السیسی، بر ضرورت پیگیری توافقات دو رئیس جمهور تأکید کرد.

به گزارش فارس، آیت‌الله رئیسی در تماس تلفنی اخیر با عبدالفتاح السیسی انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت و السیسی نیز آمادگی این کشور برای برداشتن گام‌های عملی در راستای حل و فصل مسائل بین دو کشور را اعلام کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه در خصوص مسائل و تحولات مربوط به تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه و شرایط در کرانه باختری، ضرورت توقف فوری جنایات جنگی و توجه به وضعیت انسانی در غزه از جمله ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به مردم غزه را با همتای مصری خود به اشتراک گذاشت.

سامح الشکری وزیر امور خارجه مصر نیز گفت‌وگوی تلفنی اخیر روسای جمهور دو کشور را مورد توجه قرار داد و از تلاش‌ها و تحرکات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه قدردانی کرد. 

وزیر خارجه مصر ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه در راستای کاهش اوضاع اسفناک در این منطقه را مورد تأکید قرار داد و از آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انسانی قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان و همتای مصری در حاشیه نشست سران عربی و اسلامی در ریاض که ۲۰ آبان ماه برگزار شد حضوری با یکدیگر دیدار کردند. آیت‌الله رئیسی و السیسی نیز در حاشیه آن نشست با یکدیگر ملاقات کردند. وزیر امور خارجه ایران پیش از این با اشاره به دیدارش با همتای مصری در حاشیه نشست سران در ریاض گفت: به آقای سامح‌ الشکری گفتم، امروز روز امتحان ماست و انتظار می‌رود مصر، گذرگاه‌ رفح را برای ارسال آب، دارو، غذا و سوخت به غزه باز کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616004

مهمترین اخبار ایران و جهان: