نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 09:10

تشکیل پرونده قضایی برای ۲۷ واحد صنعتی در استان زنجان

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: در طی ۸ ماه گذشته ۲۷ واحد صنعتی معدنی متخلف به مراجع قضایی معرفی و برای این تعداد واحد پرونده قضایی تشکیل شده است.

محمدرضا یافتیان، مدیرکل محیط‌زیست استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه طی ۸ ماه گذشته یک هزار و ۶۹۲ مورد پایش از واحد‌های صنعتی معدنی و خدماتی استان صورت‌گرفته است، اظهار داشت: از این تعداد پایش انجام شده برای ۵۰۵ واحد صنعتی معدنی و خدماتی متخلف در استان اخطار صادر شده است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست به‌صورت شبانه‌روزی واحد‌های صنعتی معدنی و خدماتی را مورد پایش قرار می‌دهند، اضافه کرد: عمده این پایش‌ها توسط کارشناسان و مدیران استان و بیشتر مربوط به شهرک صنعتی روی، شهرک ناجی و شهرک صنعتی علی‌آباد، شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی با بیان اینکه نواقصاتی که کارشناسان در پایش‌ها مشاهده می‌کنند، در قالب اخطار به واحد صنعتی برای رفع نواقص اعلام می‌شود، تصریح کرد: یک مهلت دو هفته‌ای به واحد صنعتی داده می‌شود که نواقصات پیش‌‌آمده را برطرف کند و این واحد هم مکلف است باتوجه‌به اخطارها، برای رفع نواقصات اقدام لازم را انجام و گزارش مصور را به محیط زیست ارائه کند.

یافتیان با بیان این مطلب که اگر واحد صنعتی نواقصات ذکر شده را برطرف نکند به مراجع قضایی معرفی می‌شود، افزود: در این راستا و در طی ۸ ماه گذشته ۲۷ واحد صنعتی معدنی متخلف به مراجع قضایی معرفی و برای این تعداد واحد پرونده قضایی تشکیل شده است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه ۹۰ درصد واحد‌های صنعتی که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است، تاکنون از سوی مراجعه قضایی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اینکه مقامات قضایی با محیط زیست همراهی‌های لازم را دارند، آرا به نفع محیط زیست صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه آرایی که محیط زیست به دنبال آن است، الزام واحد‌های صنعتی متخلف به رفع ایرادات است، گفت: در این احکام علاوه‌ بر رای حبس تعزیری، تعلیقی و محکومیت‌های مالی، آرای محیطی زیستی هم برای واحد متخلف صادر شده است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610104

مهمترین اخبار ایران و جهان: