نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 00:41

دستور وزیر جهاد کشاورزی برای تأمین اعتبار قطب دام‌پروری مهدی‌شهر

وزیر جهاد کشاورزی برای تأمین اعتبار قطب دام‌پروری شهرستان مهدی‌شهر دستوری ویژه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، با تشریح مراحل مکاتبه و اخذ موافقت رئیس‌جمهور با طرح قطب دام‌پروری مهدی‌شهر، به تصویب این طرح در سفر دور نخست رئیس‌جمهور به سمنان اشاره کرد.

وی با اشاره به انجام مطالعات طرح قطب دام‌پروری مهدی‌شهر از سوی جهاد دانشگاهی استان سمنان، از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا انجام اقدامات لازم برای اخذ ردیف مستقل اعتباری در بودجه کشور برای این طرح در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس همچنین تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز عملیات زیرساخت و ایجاد صندوق توسعه قطب دام‌پروری را در مهدی‌شهر از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست، طرح قطب دام‌پروری مهدی‌شهر را ابتکاری جدید و بسیار مهم دانست و گفت: این طرح می‌تواند الگویی برای ایجاد مجتمع‌های دام سبک و زنجیره تولید در کشور باشد.

وزیر جهاد کشاورزی دستور داد تا طرح قطب دام‌پروری مهدی‌شهر در نشست معاونان مربوطه در وزارت مورد بررسی ویژه قرار گیرد و ضمن تخصیص اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت به‌عنوان پایلوت طرح‌های مشابه در کشور اجرا شود.

به گزارش فارس؛ پیش‌تر رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از رشد اقتصادی 35 درصدی و اشتغال 2 هزار و 803 نفری در این استان با اجرای طرح ملی تبدیل مهدی‌شهر به قطب دامپروری خبر داده بود.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601848

مهمترین اخبار ایران و جهان: