نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 14:59

آمادگی شهرداری زنجان با ۱۹۵ دستگاه انواع ماشین‌‌آلات برای زمستان

شهردار زنجان با تأکید بر آمادگی شهرداری زنجان برای ورود به زمستان گفت: در این راستا شهرداری با ۱۹۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات و ۸۰۰ نیروی انسانی خود را برای زمستان آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان ظهر امروز و در حاشیه مانور عملیات زمستانی شهرداری زنجان که در شهرک پونک برگزار شد، با تأکید بر آمادگی شهرداری زنجان برای زمستان باتوجه‌به‌بینی‌های انجام شده از اواسط تابستان اظهار کرد: این برنامه‌ریزی در سه بخش قبل، حین و بعد از بارش‌ها انجام شده و آمادگی وجود دارد.
شهردار زنجان از برنامه‌ریزی برای کاهش استفاده از نمک و ماسه به هنگام بارش در سطح خیابان‌ها خبر داد و تصریح کرد: با توجه‌به‌بینی محلول‌پاشی در خیابان‌ها البته در بارش‌هایی با حجم کم، نیاز به نمک‌ و ماسه‌پاشی کاهش می‌یابد.
وی به طراحی سناریوهای مختلف برای زمستان در سطح شهر زنجان اشاره کرد و افزود: در این راستا ۱۹۵ دستگاه شامل انواع ماشین‌آلات موردنیاز برای انجام عملیات در زمستان آماده شده که شامل ۱۵ دستگاه نمک‌پاش مکانیزه، ۱۲ دستگاه مینی‌لودر، ۱۸ دستگاه تیغه برف‌روب، ۱۰ دستگاه گریدر و تعداد زیادی خاور برای جمع‌آوری برف در خیابان‌های فرعی و تنگ است.
فیروزفر با اشاره به پیش‌بینی استفاده از ماشین‌آلات برف‌خور در سطح خیابان‌ها در صورت بارش سنگین افزود: در این راستا و برای رفاه حال شهروندان، حدود ۸۵ هزار کیسه ماسه و نمک هم در دسترس قرار می‌گیرد که شهروندان در صورت نیاز از این کیسه‌ها استفاده کنند.
شهردار زنجان با تشریح اقدامات انجام شده برای پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از بارش در سطح شهر زنجان گفت: در این راستا در ۱۵۰ نقطه شهر پروژه اجرا و گذرهای عرضی ایجاد و عملیات اجرایی ۶ کانال هم آغاز شد که در آستانه تکمیل است.
وی پیش‌بینی فعالیت حمل‌ونقل عمومی در مواقع بارش را از دیگر برنامه‌های شهرداری زنجان برای زمستان پیش‌رو اعلام کرد و افزود: در این‌رابطه توصیه ما به شهروندان در مواقع بارش، خروج با تأخیر از منزل است.
فیروزفر با تاکید بر آمادگی ۸۰۰ نیروی کار در شهرداری زنجان برای ورود به زمستان و انجام اقدامات لازم در صورت بارش گفت: تلاش شهرداری فراهم‌کردن زیرساخت لازم برای آرامش مردم در هر شرایطی از جمله زمستان است.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603804

مهمترین اخبار ایران و جهان: