نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 08:45

ثبت بیش از ۱۱ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین

رییس پلیس راه استان قزوین گفت: امسال بیش از 11 میلیون و 352 هزار دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان قزوین عبور کردند که میانگین تردد روزانه در برخی محورها یک میلیون و 500 هزار دستگاه نیز گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرهنگ فرهاد ذاکری منش اظهار کرد: طرح زمستانی پلیس راه و دستگاه های امدادی از روز گذشته آغاز شده و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد و همه اقدامات برای کاهش سوانح ترافیکی و تردد ایمن شهروندان صورت می گیرد.

وی افزود: علیرغم افزایش 4.6 درصدی تردد در جاده های استان قزوین شاهد کاهش سوانح در محورهای مواصلاتی استان هستیم و در نیمه اول امسال در ردیف دومین استان شاخص کشور در کاهش سوانح بودیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین اضافه کرد: در فصل زمستان تعداد 45 گشت پلیس راه در جاده ها مستقر هستند و رفتار ترافیکی رانندگان را کنترل می کنند.

این فرمانده انتظامی گفت: در هفت ماهه امسال شاهد کاهش 12 درصدی تلفات جاده ای بودیم و تعداد مجروحان نیز 32 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: امسال بیش از 11 میلیون و 352 هزار دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان قزوین عبور کردند که میانگین تردد روزانه در برخی محورها یک میلیون و 500 هزار دستگاه نیز گزارش شده است.

ذاکری منش تصریح کرد: با شناسایی نقاط حادثه خیر، برفگیر، گردنه ها تلاش شده با استقرار نیروهای پلیس و امدادی به کاهش سوانح کمک کرده و از حوادث نیز پیشگیری کنیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: با یک هم افزایی و همکاری با دستگاه های خدمات رسان در فصل زمستان برای خدمت رسانی آماده می شویم و امیدواریم مردم نیز با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به سفرهای ایمن و بدون حادثه کمک کنند.

وی بیان کرد: از فرمانداران، بخشداران و دهیاران و شوراهای روستایی نیز انتظار داریم با افزایش مهارتهای خود با نیروهای امدادی همکاری کنند و در صورت بروز سوانح احتمالی نسبت به امدادرسانی به سانحه دیدگان تا زمان رسیدن نیروهای امدادی اقدام کنند.

ذاکری منش اذعان کرد: در برخورد با حوادث حادثه ساز 8 درصد و در انتقال خودروهای رانندگان متخلف 16 درصد و موتورسیکلت نیز 40 درصد افزایش اعمال قانون داشتیم و تاکید داریم با اصلاح رفتارهای رانندگی به کاهش تخلف کمک کنند.

رئیس پلیس راه استان قزوین با اشاره به بیشترین تخلفات رانندگی در جاده های استان گفت: بی توجهی به فاصله از خودروی جلویی، خستگی و خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز، از بیشترین عوامل سوانح است که با فرهنگ سازی و اصلاح رفتارها روند کاهشی سوانح تداوم خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: 31 درصد حوادث ناشی از واژگونی خودرو، شش درصد خروج از جاده و برخورد با گاردریل و 46 درصد ناشی از رفتار راننده است و در این میان حدود 19 درصد حوادث به پلیس مربوط می شود که با اقدامات ایمن سازی و حضور موثر فیزیکی و کنترل نامحسوس برای کاهش آن اقدام کرده ایم.

وی اظهارداشت: 41 درصد حوادث در ساعات 12 ظهر تا 12 شب رخ می دهد و بیشتری سوانح با 49 درصد در آزادراه ها است که بایستی برای آن تدبیر کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603192

مهمترین اخبار ایران و جهان: