نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 06:05

از تصمیمات عجیب داوری تا پرتاب بطری در لیگ برتر والیبال + فیلم

هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور و در دیدار تیم‌های هورسان رامسر و چادر ملو اتفاقات جنجالی عجیبی رخ داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سی‌ویکمین مسابقه لیگ برتر مردان در سال 1402 در سالن شهید صدر رامسر برگزار شد و هورسان میزبان چادرملو اردکان بود. چادرملو قبل از شروع این مسابقه با دو برد و 6 امتیاز در رتبه پنجم و هورسان با دو برد و پنج امتیاز در جایگاه نهم قرار داشتند و به همین دلیل این مسابقه برای جایگاه بهتر جدول اهمیت زیادی برای دو تیم داشت که هورسانی‌ها فاتح این رقابت شدند.

ویژگی مشترک دو تیم شکست قبل از شروع این مسابقه در هفته چهارم بود و تفکرات رحمان محمدی‌راد در تیم هورسان با غلبه بر چادرملو منجر به ریکاوری روحی و روانی بازیکنان این تیم در پایان هفته پنجم شد. ست نخست این مسابقه بدون مشکل و با امتیاز 26 بر 24 به سود چادرملو به پایان رسید اما در ست دوم و در امتیاز 24 بر 23 به سود چادرملو این مسابقه با توقف 15 دقیقه‌ای به دلیل اعتراض به رای داوری روبرو شد و چند بطری آب به داخل زمین پرتاب شد. این حاشیه‌ها و خشک کردن زمین برای ادامه مسابقه حدود 15 دقیقه توقف در مسابقه ایجاد کرد. در نهایت ست دوم 30 بر 28 به سود هورسان شد.

ست سوم با امتیاز 25 بر 19 به چادرملو رسید و نتیجه ست چهارم هم 25 بر 23 به هورسان رسید تا رقابت‌ دو تیم به ست حساس پنجم کشیده شود و هورسانی‌ها با امتیاز میزبانی ست پنجم را 15 بر 18 به سود خود خاتمه دادند. محمدحسین شفقی و بهرام سلیمانی نماینده سازمان لیگ و ناظر فنی و داوری این دیدار بودند که وحید پورکاشیان و میثم پارسه به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت آن را برعهده داشتند. این دیدار به مدت 180 دقیقه طول کشید، 650 تماشاگر و دو کارت زرد داشت که بازیکن شماره 10 هورسان رامسر جابر اسماعیل‌پور و مجتبی قلی‌زاده بازیکن شماره 12 تیم چادرملو این کارت‌ها را دریافت کردند. همچنین دو تیم کارت تاخیر هم گرفتند.

در جریان دیدار تیم‌های والیبال هورسان رامسر و چادرملو اردکان حواشی زیادی رخ داد به طوری بازی را تحت تاثیر قرار داد. در امتیاز 24 بر23 به نفع تیم چادرملو در ست دوم، داور روی اسپک یکی از یاران هورسان رای به اوت را داد و امتیاز 25 را باید به چادرملو می‌داد که در صورت رخ دادن این اتفاق ست دوم با برتری چادرملو تمام می‌شد.

رامسری‌ها اما اعتقاد داشتند توپ به دست مهرداد بابایی بازیکن چادرملو اردکان بر خورد کرده و به اوت رفته که با این حساب امتیاز باید برای رامسر شود اما داور بالا که خود از نزدیک این صحنه را مشاهده کرده بود نپذیرفت. با اعتراض شدید هواداران، کادر فنی و بازیکنان تیم هورسان رامسر و همچنین پرتاب بطری‌های آب معدنی به داخل زمین که چند بطری به بازیکنان چادرملو اردکان اصابت کرد و کل محوطه زمین پر از آب شد در نهایت رای داوران به سود هورسان شد!

 

این در حالی است که حدود 20 دقیقه طول کشید تا کف سالن که به خاطر پرتاب بطری، خیس شده بود خشک شود! جالب اینجاست که بعد از اعتراض تیم هورسان، داور دوم با مشورتی که با داور اول کرد امتیاز را به نفع هورسان برگرداند!

کامبیز یعقوبی، سرمربی تیم والیبال چادر ملو اردکان در پایان این مسابقه اظهار داشت: متاسفانه با این روندی که در رامسر در پیش است هیچ تیم مهمانی نمی‌تواند برنده از زمین خارج شود. از ابتدای بازی آنقدری که داوران خط بالا پایین کردند، اعصاب همه را خرد کردند و در ست دوم که برده بودیم، تیم حریف اعتراض کرد و داور رای را برگرداند و با پرتاب بطری آب به سمت بازیکنان ما زمین بازی پر از آب شد. هر جای دیگری این اتفاق می افتاد ناظر مسابقه را قطع می‌کرد. شانس آوردیم اتفاقی برای کسی رخ نداد و مجددا بازی پس از نیم ساعت از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: هر تیمی به رامسر بیاید و در امتیازات جلو باشد، تماشاگران عکس العمل منفی نشان داده و ناظر هم هیچ واکنشی به این رفتارها نداشته باشد، قول می دهم با این وضعیت و در این سالن هیچ تیمی نمی تواند بازی را ببرد. چادرملو خوب بازی کرد و حق‌مان باخت نبود ولی به عوامل محیطی باختیم و به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. از آن‌ها ممنونم که تا پوئن آخر جنگیدند و این پیروزی را به تیم هورسان تبریک نمی‌گویم چون که آن ها ما را نبردند و عوامل بیرونی تیم ما را برد. اگر بر علیه کسی حرف بزنیم محروم می شویم ولی ای کاش فدراسیون والیبال فیلم بازی را ببینند و مشاهده کند که بازیکنان با چه خطراتی در این جا روبرو می شوند.

سرمربی تیم والیبال چادرملو عنوان کرد: از بچه ها راضی هستم که عالی بازی کردند ولی برد به این قیمت را نمی پذیرم و این بازی را با عوامل محیطی از ما بردند و متاسفم که بگویم این ورزش و والیبال اینطوری به هیچ دردی نمی خورد و انشالله که دیگر شاهد همچین صحنه هایی نباشیم که بازیکنان امنیت جانی داخل زمین نداشته باشند. هیچ عکس العملی در این مسابقه از ناظرین بازی شاهد نبودیم و روز خوبی در ورزش و مخصوصا والیبال نبود.

به نظر می‌رسد که فدراسیون والیبال و کمیته داوران باید از همین هفته‌های ابتدایی فکری اساسی به حال این مشکلات بکنند. از سوی دیگر توقع می‌رود که کمیته انضباطی هم پس از دیدن این صحنه‌ها و گزارش ناظر مسابقه برخوردی قاطع با تماشاگران خاطی انجام دهد، چراکه اگر تیم‌ها از همین هفته‌های ابتدایی شاهد برخورد قاطع با متخلفان باشند در ادامه به خود اجازه نخواهند داد تا دست به چنین اقداماتی بزنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1571092

مهمترین اخبار ایران و جهان: