رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به افزایش قابل توجه تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان از یک هزار و ۷۵ دانشجو در سال ۸۴ به ۴ هزار و ۸۰۳ دانشجو در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: تعداد رشتههای آموزشی فعال در دانشکدههای تابعه دانشگاه از چهار رشته در سال ۸۴ به ۷۳ رشته در سالجاری و تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه از ۱۵۹ عضو در سال ۸۴ به ۴۴۷ عضو در سالجاری افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری در نشست معاون آموزشی وزیر بهداشت با مدیران آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: توسعه رشته در مقاطع بین رشتهای و همچنین مقاطع ارشد و دکتری تخصصی، توسعه و گسترش کمی برنامههای آموزشی به ویژه در مقاطع تکمیلی بر مبنای برنامه استراتژیک دانشگاه و با تاکید بر نیازهای کشور و توسعه و ظرفیتسازی رشتههای تحصیلات تکمیلی از دیگر ماموریتهای این دانشگاه تا سال ۱۴۰۸ است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تشریح وضعیت و موقعیت دانشکدههای مختلف دانشگاه علوم پزشکی زنجان اعم از پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری ابهر و شعبه بینالملل تصریح کرد: تا کنون در هر یک از این دانشکدهها افتخارات و رتبههای برتر متعددی کسب شده است. وی موفقیت آموزشهای پزشکی و پیراپزشکی را در گرو موفقیت مراکز بالینی دانست و افزود: زنجان دارای مراکز آموزشی درمانی متعدد از جمله مرکز آیتالله موسوی با ۵۴۰ تخت آموزشی، مجتمع ولیعصر (عج) با مجموع ۹۰۳ تخت آموزشی، مرکز شهید بهشتی با ۱۱۸ تخت آموزشی، بیمارستان الغدیر ابهر با ۲۲۳ تخت آموزشی و بیمارستان امدادی ابهر با ۹۶ تخت آموزشی است. بختیاری به افزایش قابل توجه تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان از یک هزار و ۷۵ دانشجو در سال ۸۴ به ۴ هزار و ۸۰۳ دانشجو در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و افزود: تعداد رشتههای آموزشی فعال در دانشکدههای تابعه دانشگاه از چهار رشته در سال ۸۴ به ۷۳ رشته در سالجاری و تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه از ۱۵۹ عضو در سال ۸۴ به ۴۴۷ عضو در سالجاری افزایش یافته است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه این دانشگاه از سال ۹۴ به عنوان دبیرخانه منطقه ۶ آمایشی کشور انتخاب شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ مرکز آموزشی درمانی، ۳۲ مرکز تحقیقاتی و ۶ شرکت دانشبنیان در این کلان منطقه، فعال است. وی به تشکیل کارگروه اقتصاد آموزش در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اشاره کرد و افزود: بررسی شاخصهای ابلاغی وزارت متبوع، سازماندهی اطلاعات کلان منطقه ۶ آمایشی کشور، برآورد هزینههای سرانه دانشجویی به تفکیک رشتههای مختلف به عنوان دانشگاه پیشرو در کشور و احصای همه هزینهها در حیطه آموزشی و انجام تحلیل نهایی از جمله اقدامات انجام شده در این کار گروه است. بختیاری با تشریح اهم اقدامات انجام شده در حوزه آموزش مجازی در علوم پزشکی افزود: راهاندازی مراکز آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تدوین شیوهنامه اجرایی آموزش مجازی در سطح دانشگاههای کلانمنطقه و طراحی و تبیین نقشه راه تفصیلی راهاندازی و استقرار آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی کلانمنطقه از جمله این اقدامات است.
کارگروهکار گروهآموزش مجازیصبر از شاخصههای مدیریت جهادی است مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان هم در این نشست گفت: صبر، حوصله و اخلاق از شاخصههای اصلی مدیریت جهادی است. حجتالاسلام محرمعلی شیرمحمدی افزود: مقام معظم رهبری، جریان دانش در کشور را بر پایه شرکتهای دانشبنیان و پارکهای علم و فناوری عنوان فرمودند که نیازمند مدیریت جهادی است. وی با بیان اینکه صبوری، احترام، تعاملپذیری، همدلی و همفکری از ویژگیهای مثبتی است که در دانشگاه علوم پزشکی زنجان نهادینه شده است، افزود: با توجه به این ویژگیها، فضای اخلاقمداری در دانشگاههای قطب ۶ کشور شکل گرفته است.
صبر از شاخصههای مدیریت جهادی استمحرمعلیشیرمحمدی با بیان اینکه این دانشگاه در برخی حوزههاتی زیرساختی و فرهنگی نیازمند حمایت بیشتر است، ادامه داد: آسیبهای فرهنگی قطعا میتواند منجر به آسیبهای آموزشی شود.
هاتیانتهای پیام/73004
انتهای
شناسه خبر: 798348