نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 09:08

صدور سالانه ۲۷هزار گواهینامه درگلستان/۲۰ هزار خودرو پلاک گذاری شد

گرگان- رئیس پلیس راهور گلستان گفت: سالانه ۲۷ هزار گواهینامه در گلستان صادر می‌شود که در هشت ماهه نخست امسال این عدد ۱۹ هزار فقره بوده است.

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پلیس در زمینه هوشمندسازی موفق عمل کرده و در زمینه تعویض پلاک، ترخیص خودرو، صدور قبض های جریمه و اسناد قضایی از طریق اینترنت و سامانه انجام می شود.

رئیس پلیس راهور گلستان افزود: هم اکنون برای تعویض پلاک می توان از طریق سامانه اقدام کرد و فقط برای بازدید خودرو نیاز به حضور فیزیکی است.

وی ادامه داد: به زودی تمام کروکی ها از طریق سامانه انجام و به شرکت های بیمه ارسال خواهد شد و این امر جلوی تخلفات را خواهد گرفت.

طبق گفته مهاجر بسطامی از زمان سیستمی شدن اوراق قضایی ۲۰ هزار نفر کمتر به پلیس راهور مراجعه کرده اند و همه کارهای آنها در سامانه انجام شده است.

رئیس پلیس راهور گلستان در خصوص ارتقاء فرهنگ ترافیکی هم گفت که از طریق رسانه‌ها، تن پوش های ترافیکی، راه اندازی کمپین ها استفاده از پل هوایی یا عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و غیره و صدور کارت همیار پلیس این اقدامات انجام می شود.

وی بیان کرد: نصب ۲۰ بنر ترافیکی در سطح شهرها و برگزاری جلسات و کلاس های آموزشی برای رانندگان ناوگان عمومی از دیگر اقدامات ما بوده است.

مهاجربسطامی همچنین از آموزش به ۲۵۰ راننده پرخطر در استان خبر داد.

رئیس پلیس راهور گلستان اضافه کرد: سالانه ۲۷ هزار گواهینامه در استان صادر می‌شود که در هشت ماهه نخست امسال ۱۹ هزار فقره گواهینامه صادر شده و ۱۵ گواهینامه افراد پرخطر هم باطل شده است.

وی گفت: در ۹ شهرستان پلاک گذاری خودرو انجام و طی این مدت ۲۰ هزار خودروی صفر به ناوگان ما اضافه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 907792

مهمترین اخبار ایران و جهان: