نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 11:42

حمله حامیان بولسونارو به مقر پلیس در برزیل؛ خودروها در آتش سوختند

حامیان رئیس جمهور در شرف برکناری برزیل پس از شکست وی در انتخابات، با یورش به مقر پلیس خواستار مداخله نظامی شدند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پس از شکست ژائر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در انتخابات این کشور و تایید نتایج انتخابات و پیروزی لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، حامیان بولسونارو به مقر پلیس در پایتخت این کشور یورش بردند.

به گفته شاهدان عینی، حامیان بولسونارو که عمدتا با پیراهن زرد تیم ملی فوتبال برزیل یا پیچیده در پرچم این کشور بودند، با نیروهای امنیتی در مقر پلیس در برازیلیا درگیر شدند.

بر اساس گزارش رویترز، پلیس برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور و نارنجک صوتی استفاده کرده و همچنین اتوبوس‌ها و خودروهای پارک‌شده در نزدیکی منطقه به آتش کشیده شدند.

اداره امنیت عمومی برازیلیا اعلام کرد که درگیری‌ها پس از اقدام پلیس در بازداشت موقت خوزه آکاسیو سرر ژاوانته، هوادار بولسونارو به ظن مشارکت در اعتراضات ضددمکراتیک آغاز شده است.

لولا داسیلوا ۳۰ اکتبر(۸ آبان) در انتخابات ریاست جمهوری برزیل پیروز شد و بولسونارو شکست را نپذیرفته و در نتیجه آن، برخی از حامیان وی با تجمع در بیرون پادگان‌های نظامی سراسر کشور، خواستار مداخله نیروهای مسلح شده‌اند. گرچه بولسونارو به طور علنی شکست را نپذیرفته اما برای پیگیری روند انتقال قدرت، چراغ سبز نشان داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908104

مهمترین اخبار ایران و جهان: