نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 18:30

تمرکز حوزه هنری بر انتشار مطالب باکیفیت در حوزه دفاع مقدس است

گرگان- مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری گلستان‌ گفت: تمرکز حوزه هنری بر انتشار مطالب با کیفیت در حوزه دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کاظمی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: سر فصل‌های موضوعی که در واحدهای ادبیات پایداری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی به آن پرداخته می‌شود، عبارت از انقلاب اسلامی، مساجد، گروه‌های مختلف سیاسی، مدرسه، دفاع مقدس، پشتیبانی از جنگ، کمیته انقلابی اسلامی، جهاد سازندگی، سازمان‌ها و نهادهای دهه اول انقلاب، ترور، مطالبه گری، روحانیت، پیشرفت، جبهه مقاومت، مدافعان حرم، بین الملل، کارگزاران صالح و انقلابی، کرونا مدافعان سلامت، ورزش، محله زنان، فرهنگ و هنر، بحران (بلایای طبیعی) است.

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری گلستان افزود: در هر استان با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی و بومی که دارد چند سرفصل انتخاب و به آن پرداخته خواهد شد که در استان گلستان پنج سرفصل دفاع مقدس، مساجد، مدرسه، پیشرفت و روستا توجه شده است.

وی گفت: دفتر پایداری خاطرات مربوط به دفاع مقدس را جمع آوری و به صورت کتاب منتشر می کند و تمرکز حوزه هنری بر انتشار مطالب با کیفیت است.

کاظمی بیان کرد: ادبیات پیشرفت موضوع مهمی است که به تازگی و به صورت ویژه به آن در حوزه هنری پرداخته می‌شود و هر اتفاقی صورت بگیرد که منجر شود تا از هرجایی که ایستاده ایم یک قدم جلو تر برداریم پیشرفت محسوب می‌شود.

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری گلستان اضافه کرد: کتاب قیام پاییزی نوشته غلامرضا خار کوهی در مورد خاطرات کسانی است که در واقعه پنح آذر حضور داشتند با حمایت حوزه هنری استان امسال رونمایی شد.

وی گفت: کتاب مگر ما چند نفر بودیم، نوشته حجت شاه محمدی که نگاهی بر حضور قزاق تبارهای ایرانی دارد در سال ۹۶ با حمایت حوزه هنری رونمایی شد.

کاظمی ادامه داد: کتاب من هم دلم گریه می‌خواست خاطرات عطا صفرپور در خصوص حضور گروه سیاه بازها در جبهه بوده که در نوبت چاپ است.

این مقام مسئول توضیح داد: مرحوم صفر پور در توضیح کتاب خود نوشته است با دیدن شهدا دوست داشتم گریه کنم ولی وظیفه من و گروه سیاه بازها خنداندن رزمندگان در جبهه بود و نمی‌توانستم اشک بریزم به همین دلیل این نام را برای کتاب خود انتخاب کردم.

کاظمی تصریح کرد: از سال ۹۵ تا به امروز بیش از ۴۰ محفل خاطره گویی در مورد دفاع مقدس و مدافعان حرم استان برگزار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909004

مهمترین اخبار ایران و جهان: