نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 15:31

رشد تصادفات در استان سمنان/ ۶۰درصد حوادث رانندگی واژگونی است

سمنان- رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه تصادفات در محورهای مواصلاتی استان به نسبت سال قبل رشد داشته است، گفت: ۶۰ درصد حوادث رانندگی، واژگونی خودرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ موسی بزرگی ظهر چهارشنبه در همایش آغاز طرح زمستانه پلیس به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت مدت مشابه سال قبل با رشد تصادفات در محورهای مواصلاتی استان مواجه هستیم، ابراز داشت: رشد آمارها نشان می‌دهد که برای کاهش تصادفات می‌بایست سایر دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه واژگونی خودرو بیشترین فراوانی تصادفات را در جاده‌های استان به خود اختصاص داده است، افزود: ۶۰ درصد حوادث رانندگی در استان سمنان واژگونی خودرو است.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه در طرح زمستانه پلیس گردنه‌ها و نقاط حادثه خیز به دقت رصد و پایش می‌شوند، ابراز داشت: با توجه به کویری و یکنواختی بودن جاده محدوده استان سمنان رانندگان با سرعت بیشتری این مسیر را طی می‌کنند که گاهاً باعث خواب آلودگی و بروز حادثه می‌شود.

بزرگی بابیان اینکه رعایت همین موارد راهنمایی و رانندگی و استراحت به موقع می‌تواند از بروز حوادث تلخ و غیرقابل جبران پیشگیری کند، تصریح کرد: به رانندگان توصیه می‌شود و هنگام عبور از گردنه‌های برف گیر استان حتماً زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

به گزارش مهر، سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه کشور روز یکشنبه در بازدید از جاده‌های شمالی استان سمنان از رشد ۶۰ درصدی فوتی‌های تصادفات رانندگی در استان گلایه کرد و خواستار رفع نقاط حادثه خیز، تقویت ایمنی جاده‌ها و بهبود وضعیت محورها شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 910604

مهمترین اخبار ایران و جهان: